Af - 03/12-15 12:09; Opdateret: 03/12-15 13:05

SE FILMEN: Genial tv-reklame på 30 sekunder kan gøre danske studerende til millionærerSE FILMEN: Genial tv-reklame på 30 sekunder kan gøre danske studerende til millionærer

Den legendariske sportsbegivenhed Super Bowl kan få deltagelse af fire unge københavnere, der har skabt et hit af en reklamefilm for chips-firmaet Doritos. Og det kan gøre dem til millionærer.

'A Tasty Tragedy' er lavet af Christoffer Boas, Jeppe Vidstrup, Jonas Frederiksen og Thorbjørn Kragh Liljegren, som alle går på andet studieår på Kreativ Kommunikation-uddannelsen. Se video i større format i vores videosektion Videoportal

SE REKLAMEFILMEN ØVERST I ARTIKLEN

NFL-finalen Super Bowl handler om amerikansk fodbold. Og reklamer. Hvert år satser gigantfirmaer som Coca Cola, Unilever og Mercedez-Benz millioner af kroner på ikoniske tv-spots, der bliver vist til langt over 100 millioner mennesker.

Men blandt giganterne kan der i år gemme sig fire unge studerende fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i København.

Er du interesseret i nyheder fra København, så like MX KØBENHAVN her.

Chipsfirmaet Doritos har udskrevet en konkurrence om at lave en reklamefilm, der skal vises til NFL-finalen, og med den kreative 'A Tasty Tragedy' har de fire studerende fra Kreativ Kommunikation-uddannelsen klemt sig igennem nåleøjet blandt 4.500 reklamefilm, der nu er skåret ned til blot 50 bidrag.

LÆS OGSÅ: TV: Denne reklame får folk til at tude

- Det er kæmpestort. Det er kun tre film fra Europa blandt de 50 resterende, siger Jeppe Vidstrup Nielsen om reklamen, hvor en lidt for chipsglad sufflør bringer en forvirret skuespiller i knibe.

Filmen er optaget på en enkelt dag – men processen har langtfra været let.

LÆS OGSÅ: Sex-ferier: Spies er tilbage med ny fræk reklamefilm

- Det tog overraskende lang tid at lave. Vi havde helt specifikke krav til et teater, men det var svært at finde. Vi endte med at finde frem til Helsingør Teater, som er flyttet til Den Gamle By i Aarhus, så vi pakkede udstyret og tog dertil, siger Jeppe Vidstrup.

ARTIKLEN FORTSÆTTER UNDER BILLEDET

Fra venstre: Jeppe Vidstrup, Jonas Frederiksen, Christoffer Boas & Thorbjørn Kragh Liljegen står bag reklamen.

De 50 reklamefilm skal nu skæres ned til tre udvalgte, som hele verden kan stemme på. Folkene bag reklamefilmen, som bliver udvalgt til Super Bowl, får en million dollar, mens anden- og tredjepladsen begge modtaget 100.000 dollar.

- Jeg tror, vores muligheder er gode, men det er meget svært at sige. Vi har fået en høj rating, og jeg synes, vi ligger godt til, men det er svært at bedømme, siger Jeppe Vidstrup.

LÆS OGSÅ: TV: Kan du se, hvorfor folk vil have taget denne reklame af nettet?

Hvis de fire danskere går hele vejen, vil pengene blive fordelt ligeligt i gruppen. Samtidig falder der lidt af til skuespillere og en lysmand.

Den 5. januar bliver feltet reduceret til tre film, og hvis man ønsker at hjælpe med at sende de fire unge københavnere til Super Bowl-finalen, kan man give reklamefilmen en god rating her.

SE REKLAMEFILMEN ØVERST I ARTIKLEN

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress