Af - 27/09-15 14:13

Bella Center boycotter københavnske taxaselskaberBella Center boycotter københavnske taxaselskaber

Direktøren bag Bella Center og flere hoteller kritiserer taxaselskaberne for at give for dårlig service til kunderne.

storybild

Arkivfoto (Billede: Polfoto/Borberg Thomas)

Dårlig service, usoignerede chauffører med beskidte biler, der nægter at åbne døre, hjælpe med baggage og køre korte ture.

Bella Center og tre store københavnske hoteller, som alle er eget af BC Hospitality Group, er så trætte af at modtage klager fra deres gæster over dårlige oplevelser i de københavnske taxaer, at de nu har valgt at boycotte flere taxaselskaber, lyder det fra direktør Allan L. Agerholm.

Er du interesseret i nyheder fra København, så like MX KØBENHAVN her.

LÆS OGSÅ: Modeugen beskyldes for at køre pirattaxaer

LÆS OGSÅ: Taxier giver ulovlige gebyrer for bræk: Marie betalte 500,-

Han har tidligere i sin egenskab som formand for HORESTA i hovedstaden forsøgt at få selskaberne til at indgå et samarbejde om et fælles servicekodeks i taxaerne.
Men da det kun var selskaberne 4x27 og 4x35, der ønskede at samarbejde, bruger Bella Center og hotellerne nu kun de to selskaber til sine kunder.

- Det er nogle helt simple ting, som at vi sørger for at holde taxaen ren, at køre pænt, have velsoignerede chauffører. Det er ikke raketvidenskab, men sund fornuft, siger Allan L. Agerholm og tilføjer:

- Det er ærgerligt, at vi ikke kunne få flere med på idéen. Formålet er ikke at skælde nogen ud. Det handler om, at vi som destination skal stå stærkest i konkurrencen om turisterne. Der er det alle led i kæden, der tæller.

LÆS OGSÅ: Fremover skal taxaførere bestå en danskprøve

Hos vognmændenes brancheorganisation Dansk Taxi Råd forstår man ikke kritikken.

- Jeg har aldrig talt med Allan Agerholm, så jeg har lidt svært ved at forholde mig til kritikken. Vi kan altid gøre noget bedre. Vi er et servicefag, og selvfølgelig kan vi lave fejl. Det er bare meget vigtigt, at vi bliver gjort opmærksom på dem, lyder det fra formand John Lindbom.

LÆS OGSÅ: TV: Så stor er forskellen mellem Uber og byens taxier

LÆS OGSÅ: Københavnerne er trætte af taxiernes rådne kørsel

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress