Af - 06/09-16 07:48

Boligmangel i København: Studerende bruger hemmeligt trickBoligmangel i København: Studerende bruger hemmeligt trick

Kreative boligopslag giver mere opmærksom på Facebook, og det kan give dig tag over hovedet.

Bildstrecke im Grossformat »

'Jeg søger bolig.' Det er en sætning, der ofte får folk til at bladre videre på Facebook. Men lægger du lidt mere tid og energi i opslaget, så kan det være, der er bid.

Igen i år er antallet af optagne studerende steget i København. Det giver kamp om de studieegnede boliger i byen med et akut boligbehov på 9.500 boliger.

Er du interesseret i nyheder fra København, så like MXKØBENHAVN her.

Mangel på boliger har i høj grad fået flere unge til at søge hjælp på Facebook, oplever Facebook-ekspert Thomas Bigum.

LÆS OGSÅ: Undgå at blive snydt i din lejekontrakt

Når noget er sæson for boligsøgning, så vil man kunne se det på Facebook.

En af dem, der sidste år valgte at opgive boligsider og i stedet rykkede søgningen til Facebook, er 26-årige Frederikke Lyngby. På trods af, at hun har været skrevet op hos flere boligsider i knap fire år, havde hun ikke fået tilbudt bolig. Derfor fik hende og veninden, Kamilla Sylvest, idéen til en kreativ video, der skulle fungere som boligopslag.

- Min veninde foreslog, at vi kunne lave en sjov video. På den måde kunne jeg trække på mit netværks evner ved at lave noget iøjnefaldende og personligt, som ikke var set mange gange før, siger Frederikke.

LÆS OGSÅ: København rammes hårdere af kontanthjælpsloft

For hende hjalp den kreative video, hun fik nemlig mere end 4500 visninger og mange delinger alene på Facebook, 10-12 seriøse henvendelser med boligtilbud - og det vigtigste et billigt værelse på Islands Brygge.

For Thomas Bigum er der en klar årsag til at Frederikke fik mere opmærksomhed på det kreative opslag end ved de standarde.

Folk skimmer videre ved opslag, der starter med “Jeg søger bolig.” Hvis du gerne vil ses, så hjælper billeder, videoer og følelser dig til mere opmærksomhed på Facebook.

Men ifølge Thomas Bigum er der ingen konkret opskrift. Han fortæller, at det i sidste ende handler om netværk. Jo større netværk man har, jo større sandsynlighed for at nå ud til flere - både hvad der gælder boligopslag og andre opslag.

LÆS OGSÅ: Unge bruger hele SU’en på husleje

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress