Af - 26/05-16 09:26; Opdateret: 26/05-16 14:10

Optur: Distortions kæmpe gadefest fortsætter i 2017Optur: Distortions kæmpe gadefest fortsætter i 2017

KØBENHAVN. Festivalen Distortion er sikret mindst en gadefest næste år efter et større sponsorat fra bryggeriet Royal.

storybild

Om få dage går det løs igen - men allerede inden årets gadefester er 2017-udgaven delvist sikret. (Billede: Scanpix)

Den populære københavner-festival Distortion vil også næste år sprede glæde og fest på hovedstadens asfalt - helt gratis. Med et sponsorat fra Royal er festen på Vesterbro i 2017 sikret.

Distortion består af tre dele. To gratis gadefester på Nørrebro og Vesterbro, en række natkoncerter og en todages festival på Refshaleøen.

LÆS OGSÅ: Distortion offentliggør stor spilleplan

Gadefesterne er gratis og har i de seneste år tiltrukket mere end 100.000 personer dagligt, men succesen har været dyr i forhold til udgifter for renhold og sikkerhed.

Er du interesseret i nyheder fra København, så like MX KØBENHAVN her.

Det fik i 2012 Distortion til at indføre gadearmbåndet. Et såkaldt ’god stil’-armbånd til 100 kroner, som gadegæsterne frivilligt skulle investere i for at finansiere festivalen.

Men kun 3.400 pungede ud og købte et gadearmbånd sidste år, og det fik tidligere i år Distortion til at advare om, at et nyt svigtende salg af armbåndene ville føre til en aflysning af gadefesterne i 2017.

LÆS OGSÅ: Yes! Nu kommer Distortion tilbage til Indre By

Royal har nu investeret i 4.000 gadearmbånd, og dermed fortsætter festen – i hvert fald på Vesterbro. Thomas Fleurquin, stifter og direktør for Distortion, er begejstret:

- Det er en fantastisk nyhed. Vi er overlykkelige over, at Royal sender sådan et kæmpe støttebeløb til gadefesterne.

LÆS OGSÅ: Distortion Ø: Her er årets 9 scener, nye artister og sceneværter

Festivalens mål er at sælge i alt 10.000 armbånd. Først da vil begge gadefester med sikkerhed fortsætte. Nu opfordrer Thomas Fleurquin Distortion-gæsterne til at hjælpe med at komme helt i mål.

- Vi har været nervøse, om vi vil nå i mål, men det er fantastisk, at Vesterbro nu er sikret. Nu mangler vi at sikre Nørrebro med de sidste 4.860 Gadearmbånd. Vi skal stadig nå vores million.

Royal forklarer om sponsoratet:

- Royal og Distortion har haft et tæt og utrolig godt samarbejde i mange år. København og Distortion hænger sammen, så derfor blev vi nødt til gøre noget, så vi kunne sikre, at Gadefesterne ville vende tilbage næste år.

- Derfor har vi valgt at købe 4.000 gadearmbånd for at kunne gå med ind og sikre, at København selvfølgelig skal have Distortion ude på gaden fremover, siger Philip Wedgwood, senior brand manager i Royal Beer.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress