Annonce
27/09-16 14:58; Opdateret: 07/10-16 11:32

4 kropsdele, du skal træne for at kunne gennemføre4 kropsdele, du skal træne for at kunne gennemføre

FYSIK. Kanal 5’s nye program ’Team Ninja Warrior Danmark’ er ekstremt krævende, men hvad skal man egentlig kunne for at klare forhindringsbanen?

Det er en af verdens sværeste forhindringsbaner, deltagerne står over for i Kanal 5’s ’Team Ninja Warrior Danmark’. Faktisk har kun fire personer på verdensplan klaret den oprindelige bane. For at komme igennem skal der altså en helt unik fysik til, og vi har set på, hvilke øvelser der kan hjælpe dig på vej.

Se, hvordan deltagerne træner og få flere gode træningsråd her

1. Ryg og arme
Flere af banens forhindringer kræver,at deltagerne hæver sig selv op i armene for at komme forbi forhindringer. For at gøre arme og ryg klar til det, er det en god ide at løfte sig selv op i en horisontalt hængende stang – såkaldte pull-ups.

For at gøre øvelsen endnu mere effektiv kan man holde ekstra vægt mellem benene eller som vægtbælte. Herudover kan pull-ups, hvor man holder på to små håndklæder lagt over stangen, og pull-ups med et enkelt klap, når man er øverst i sin bevægelse, også hjælpe til de mere eksplosive forhindringer.

2. Fingrene
I løbet af banen er det vigtigt, at man kan holde godt fast for ikke at falde ned de forskellige forhindringer. Derfor bør man træne sine fingre og dermed også evne til at gribe fat.

En øvelse til det er at holde to vægtplader mellem tommelfinger og de andre fingre i hver hånd i 30 sekunder ad gangen. En anden kan være dødløft, hvor man udelukkende bruger fingrene til at løfte vægtstangen.

Læs mere om holdene og se videoer her

3. Hoppeevnen
Der er flere steder, hvor ’Team Ninja Warrior’-deltagerne skal være i stand til at hoppe højt og langt uden besvær. Dette kan trænes med en kasse i en passende højde.

Øvelsen går ud på, at man laver et lavt squat på flad fod for herefter at hoppe op på kassen. I takt med at man bliver bedre, kan man bruge en højere kasse.

4. Balanceevnen
En essentiel del af at blive Ninja Warrior går ud på, at man skal kunne holde sin balance i svære situationer. Derfor vil øvelser, der hjælper på dette, også være nødt til at indgå i træningsprogrammet.

Balancebrættet er den klassiske måde at træne balancen på, men for de mere øvede kan det være en idé at forsøge sig med at lave et squat på et ben, mens man griber fat i den anden fod og strækker benet.

Her ses Maria fra Team Spartan i gang med en af forhindringerne, der virkelig kræver god balanceevne.

LÆS OGSÅ: 4 træningsformer i kamp: Hvilken er den bedste?

LÆS OGSÅ: Video: Se verdens formentlig sværeste forhindringsbane

LÆS OGSÅ: For første gang uden for USA: Vild tv-underholdning for hele familien

LÆS OGSÅ: Kost: Sådan spiser en ægte Ninja Warrior

LÆS OGSÅ: Ny ekstrem trend indtager hele Danmark

Flere annoncer