Af - 15/06-16 12:06

Philipsreklame vækker opsigt: Næsten for fræk til FacebookPhilipsreklame vækker opsigt: Næsten for fræk til Facebook

- Reklamen ligger lige på grænsen i forhold til, hvad der internt i Philips kan blive godkendt til Facebook, forklarer Christian Dyssel Engel, der står bag reklamen.

Bildstrecke im Grossformat »

Der er mange måder, man kan sælge et produkt på. Philips prøver på en hel unik måde at sælge deres barbergrej til mænd.

En ny reklame har fået flere af metroxpress' læsere op af stolen. De har sendt avisen billeder af en reklame, hvor Philips, i forsøget på at sælge en barbermaskine til intimbarbering, har valgt et kækt og noget utraditionelt sprogbrug:

"Pas godt på dine dadler" opfordrer reklamen, der samtidig skilter med hashtagget #Redbollerne.

Reklamen har ikke kun gjort sig bemærket hos metroxpress' læsere. Den nordiske Facebook-kampagne, som reklamen er en del af, har aldrig klaret sig så godt på de sociale medier før målt i forhold til kampagnens budget. Det fortæller Christian Dyssel Engel, der er Retail Marketing Manager hos Philips.

Interesserer du dig for spøjse reklamer, forbrug og erhverv, og vil du opdateres med artikler om emnerne? Så like MX Penge på Facebook.

- Reklamen er mere aggressiv end det, vi normalt ser fra Philips. Vi plejer at være mere tilbageholdende, så den her ligger lige på grænsen i forhold til, hvad der kan blive godkendt internt i Philips til Facebook, forklarer Christian Dyssel Engel til metroxpress.

Men der er en helt særlig grund til, at Philips har valgt, at denne reklame skal skille sig ud:

- Reklamen henvender sig til den yngre målgruppe, der ofte intimbarberer sig, og med det skæve sprogbrug som ”dadler” forsøger vi at fange deres opmærksomhed. "Dadler" er ikke et særligt stødende ord, men mere et sjovt ord, der henvender sig til målgruppen, siger han.

LÆS OGSÅ: Genial kattereklame tager nettet med storm

Christian Dyssel Engel mener, at produktet lægger op til fnis og spas.

- Barbermaskinen har til formål - for at sige det som det er - at holde ens kønsbehåring nede, og det lægger op til noget sjovt i forhold til, hvis det var en håndblender, vi reklamerede for, siger han.

Philips strategi giver god mening mener Jesper Højberg Christensen, der er brandingekspert i reklamebureauet Advice.

- Med reklamen prøver Philips at danne et mandefællesskab omkring noget, som vi alle kender til, eller kan forestille os. Gennem humor tager den en problemstilling op – hvordan undgår vi at rive os under barberingen? Jeg tror bestemt, reklamen virker, siger Jesper Højberg Christensen til metroxpress.

Her er Philips kække reklame.

LÆS OGSÅ: Bilka laver sjov stavefejl: Nu griner alle af den geniale redning

LÆS OGSÅ: Forsker: Momondo-reklame har pointe men holder ikke helt

LÆS OGSÅ: Facebook vil følge dig overalt på nettet: Sådan stopper du det

LÆS OGSÅ: Delte du også rørende dansk reklame? Instruktør afslører trist detalje

LÆS OGSÅ: TV: De tager en DNA-test- resultatet får tårerne frem

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress