Af - 28/09-16 11:19; Opdateret: 28/09-16 14:02

TV: Sjov reklame for citronmåne-taske monsterhitter på FacebookTV: Sjov reklame for citronmåne-taske monsterhitter på Facebook

Coop har relanceret citromånen i en ny udgave - Og det er ikke gået ubemærket hen blandt danskerne på Facebook.

En vittig reklame for noget så kuriøst som en 'smart' lædertaske til citronmåner vækker stor begejstring blandt danskerne.

Reklamen fejrer, at den ærkedanske citronmåne er blevet spicet op med havtorn og chokoladestykker i anledning af Coops 150 års jubilæum.

Like MX Penge på Facebook, hvis du vil opdateres med artikler om sjove produkter og genial markedsføring.

På Coops Facebook-side har reklamefilmen i skrivende stund fået mere end 500 delinger og 1.600 kommentarer fra folk, der er ellevilde efter at vinde citronmåne-tasken, som udloves i en konkurrence.

Se reklamen øverst i artiklen!

I reklamen, der er produceret af bureauet Robert/Boisen og Like-minded for Coop, præsenteres citronmånen og den dertilhørende citronmåne-taske som en nærmest uundværlig hverdags-accessorie for alt fra politibetjenten, vejarbejderen, landmanden, liveredderen og motionister.

Billede fra reklamefilmen.

Reklamen er lavet med et glimt i øjet, men ikke desto mindre er interessen enorm, hvilket vækker stor glæde hos Coop, der er Danmarks største detailhandelskæde.

- Vi er meget glade for reaktionen og begejstret for, at kunderne har taget så godt imod den. Vi deler i den grad deres begejstring, siger informationsdirektør hos Coop, Jens Juul Nielsen, til metroxpress.

LÆS OGSÅ: Boom i salget af politiets yndlingskage

Opgraderingen af citronmånen, der i øvrigt også omfatter opdaterede snøfler, er blot en af flere gamle vareklassikere, som Coop har valgt at relancere i nye og mere moderne 2016-udgaver.

- Idéen er at tage gamle klassiske produkter og give dem et nyt og moderne tvist. Citronmånen hører i den forbindelse til i den mere muntre ende. Den største relancering bliver Cirkel Kaffe, der nu kommer med kaspsler og vil være lavet på et nyt risteri i Afrika, fortæller Jens Juul Nielsen.

LÆS OGSÅ: Varer i Coop-butikker skal tilpasses de lokale kunder

Af andre nye relanceringer nævner han desuden discount-øllen Pokal Pilsner, der kommer i en ny, økologisk udgave produceret på et mikrobyggeri. Senere vil også Coops havregryn komme i en ny, relanceret udgave.

LÆS OGSÅ: Coop siger helt farvel til trykte tilbudsaviser

LÆS OGSÅ: Coop stiller gladeligt op til fortjente tæsk

LÆS OGSÅ: De sidste følger trop: Nu fjernes buræg fra ALLE danske supermarkeder

LÆS OGSÅ: Butikker undgår millionkrav i sag om Converse-sko

LÆS OGSÅ: Coop trækker pop-op-is med alkohol tilbage fra hylderne

LÆS OGSÅ: Coop smider is med alkohol ud af butikken

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress