Af - 22/03-15 09:54

Lingeri-Boss: En af disse modeller sælger mere undertøjLingeri-Boss: En af disse modeller sælger mere undertøj

Forskellen på former og hårfarve hos modeller kan betyde fire gange mere salg af undertøj, lyder det fra et amerikansk lingerifirma.

Bildstrecke im Grossformat »

Brunetter med former slår tynde blondiner. I hver fald, når det kommer til at sælge undertøj.

En brunette med former slår en åleslank blondine. I hvert fald når det kommer til at sælge undertøj.

Sådan lyder beskeden fra stifteren hos det amerikanske undertøjsfirma Adore Me, skriver CNN Money.

Det tre år gamle lingeri-firma Adore Me gjorde en, måske for nogle, overraskende opdagelse, da deres reklame-spot kom på landsdækkende amerikansk tv for første gang i januar. De foretog, som man andre firmaer en såkaldt splittest, for at at se, hvad der gav pote i deres webshop.

LÆS OGSÅ: Ingen grund til skam: Plus size kvinder i bikini hitter

Splittesten blev delt op sådan at en reklame viste en slank blondine, en anden med flere brunetter i billedet og en tredje en enkelt brunette med former - en såkaldt plus-size model. Og det skulle vise sig, at det især var den sidste, der gav folk lyst til at købe undertøj. Efter den 30 sekunder lange reklamen havde været på de amerikanske tv-skærme, kunne lingerifirmaet nemlig se, at den kurvede model var et større hit end blondinen.

Kombinationen af de mørke hårlokker og formerne udløste en omsætning, der var fire gange højere end med den lyshårede model. Og overraskende nok, kom salget ikke kun fra kvinder, der købte undertøj i de større størrelse.

- Der er en dominerende mentalitet om, at du bliver nødt til at være supertynd, lyder det fra den 33-årige Morgan Hermand-Waichel, der er boss og stifter Adore Me, der kørte tv-reklamen.

- Vi viser, at vi tilbyder lingeri til alle, lyder det fra trusse- og bh-bossen.

LÆS OGSÅ: Hov, hvad mangler på de her billeder?

Overraskende nok, så var reklamen med den kurvede, supersælgende og mørkhårede model også den billigste af de tre, der blev testet. Reklamefilmen kostede kun en tiendedel af de to andre versioner, der var med i markedsføringseksperimentet.

Resultaterne fra Adore Me tyder desuden på, at retoucherede billeder ikke direkte kan overføres til flere salg. Det var nemlig reklamespottet med flere brunetter, der klarede sig bedst af alle de tre reklameindslag. Og her var det fuldstændig uden at retouchere billederne. Der var kun justeret på lys og fjernet et par tatoveringer.

LÆS OGSÅ: Medie: Verdens hotteste model siger stop

Undertøjsbossen mener, at det godt kan være, at blondiner har det sjovere, men mørkt hår giver folk til at købe trusser, natkjoler og push-ups.

- Brunetter sælger bedre end blondiner. Vores kunder, og kvinder generelt, foretrækker brunetter, når det drejer sig om at købe undertøj. Det viser vores resultater.

LÆS OGSÅ: Modebranchen indfører stramme regler i kølvandet på Cover-skandalen

Det kan i øvrigt nævnes, at Cindy Crawford bar undertøj fra Adore Me, da hun i februar stod frem i uretoucheret udgave.

LÆS OGSÅ: GALLERI: Wozniacki fester med bikini-modeller

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress