Af Ritzau - 25/05-16 15:33; Opdateret: 26/05-16 10:02

H&M fortsætter eksklusivt og hypet designsamarbejdeH&M fortsætter eksklusivt og hypet designsamarbejde

Svenske Hennes & Mauritz vil gentage succesfuldt designsamarbejde til efteråret. Denne gang med Kenzo.

storybild

Arkivfoto (Billede: Scanpix/Nils Meilvang)

De seneste år har den svenske tøjgigant Hennes & Mauritz haft stor succes med at arbejde sammen med verdenskendte designere fra verdens mest eksklusive modehuse.

Også i år skal et internationalt designnavn kaste stjernestøv over stangtøjsgiganten - denne gang bliver det franske modehus Kenzo, oplyser H & M i en pressemeddelelse.

- Vi vil tænke stort, flytte grænser og sprede Kenzos positive energi til alle i hele verden gennem samarbejdet med H & M, siger Carol Lim og Humberto Leon, kreative direktører i Kenzo, i en fælles udtalelse.

Interesserer du dig for erhverv og forbrug, og vil du opdateres med artikler om emnerne? Så like MX Penge på Facebook.

De senere år har kunder blandt andet ligget i kø foran Hennes & Mauritz' butikker for at få først fat i designtøjet. Også i Danmark.

Senest var det en kollektion i samarbejde med modehuset Balmain, mens det tidligere har været navne som Alexander Wang, Isabel Marant og Versace.

Tøjet fra Kenzo, der er kendt for stærke farver og mønstre, kommer til salg i butikkerne og på nettet 3. november 2016.

Kenzo er grundlagt i 1939 af den japanske designer Kenzo Tadaka.

LÆS OGSÅ: Jim Lyngvild i vredesudbrud mod forældre: - Tag jer sammen!

LÆS OGSÅ: Supermodel Gigi Hadid viser sig frem i fræk swimsuit-kampagne

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress