Af - 25/11-16 06:18; Opdateret: 27/11-16 10:31

Nu kan du ikke længere købe denne lodne vare på Boozt.comNu kan du ikke længere købe denne lodne vare på Boozt.com

Dansk-svenske Boozt.com indfører nu en pelsfri politik.

Bildstrecke im Grossformat »

Kilde: Anima

Modevirksomheden 'Boozt.com' har givet deres CSR-profil en overhaling. Det betyder, at pels nu bandlyses fra porteføljen.

- Vi er stolte over nu at kunne erklære os fuldstændig pelsfri i samarbejde med Anima, Djurens Rätt og Fur Free Alliance. Vores kunder skal være sikre på, at vores tøj ikke produceres på bekostning af dyrs velfærd, lyder det fra Boozts Group Buying Manager, Malte Videbæk i en pressemeddelelse.

Like MX Penge på Facebook, hvis du vil opdateres med artikler om forbrug, iværksætteri og arbejdsmiljø.

Det er en nyhed, der falder i god jord hos dyreværnsforeningerne.

Pelsdyr lider åbenlyst, når man indespærrer dem i små bure på farme. Det er et dyrevelfærdsproblem af format, som kun løses ved at sige nej til pels. Det er der heldigvis flere og flere forbrugere og virksomheder der gør.
Det forklarer kommunikationschef hos Anima, Thorbjørn Schiønning i en pressemeddelelse.

For nyligt har også store modehuse som Armani og Hugo Boss valgt at blive pelsfrie, og i alt har mere end 200 modevirksomheder og designere valgt at være pelsfri. Det drejer sig blandt andet om Bestseller, H&M, Nelly.com, ASOS, Ellos og Zalando.

LÆS OGSÅ: Vanrøgtet hund fundet efter syv år: Fik klippet 15 kilo pels af


LÆS OGSÅ: Lave priser på mælk og pels formindsker landmænds overskud

LÆS OGSÅ: Deltagerne i en Facebook-konkurrence raser: Vinderen er ikke tilfældig

LÆS OGSÅ: Kendisfrisør: Derfor vil Geggo og Linse ikke være venner med mig mere

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress