Af - 01/03-16 18:06

Fra i morgen kan du springe denne irriterende ting over på McDonald'sFra i morgen kan du springe denne irriterende ting over på McDonald's

McDonald's påbegynder fra i morgen udrulningen af et nyt koncept i alle deres danske restauranter.

Bildstrecke im Grossformat »

Nu behøver du ikke være flov over at bestille for mange cheeseburgers til dig selv hos McDonald's ekspedienter. Fast-Food-kæden indfører fra onsdag 2. marts selvbetjenningsløsninger i alle butikker over de næste to år.

"Jeg vil gerne have en cheeseburger, en chili cheese top og en lille cola".

I morgen er det slut med at afgive bestilling hos en ekspedient, når du gæster McDonald's restaurant i Holbæk. Eller næsten da.

Onsdag den 2. marts åbner restauranten med et nyt koncept, som alle McDonald's 88 restauranter i Danmark også vil få installeret i løbet af de kommende to år.

Det nye koncept går blandt andet ud på, at du kan bestille, sammensætte og betale for din mad på selvbetjeningsskærme.

Interesserer du dig for forbrugeradfærd og digitale løsninger, og vil du opdateres om emnerne? Så like MX Penge på Facebook.

- Vi starter det nye koncept, fordi vores gæster i stigende grad efterspørger højere grad af personalisering og bredere produktsortiment – og det kan vi bedre imødekomme med det nye setup omkring bestillings- og tilberedning. Med bestillingsskærmene får vores gæster et bedre overblik over vores sortiment. Samtidig forkorter vi køtiden, fordi du nu kan bestille flere steder, siger kommunikations- og pressechef for McDonald's Danmark Pia Tobberup til metroxpress.

Hun forklarer desuden, at der vil være mindre kø og mere ro omkring bestilling, når kunderne ikke længere skal lade sig stresse af køen bagved eller af travle ekspedienter bag kassen, som både skal tage imod bestilling og pakke maden.

Dorte Wimmer, der er direktør i Retail Institute Scandinavia, som har fokus på detailhandel og forbrugeradfærd, synes også McDonald's nye selvbetjeningskoncept lyder som en god ide.

- Eksempler fra USA viser, af det gennemsnitlige køb stiger med 20 procent, når folk køber via digitale skærme. Desuden ved vi, at de unge gerne vil betjene sig selv, og de unge er jo netop McDonald's målgruppe, siger hun til metroxpress.

LÆS OGSÅ: TV: Fældet af overvågning: Her stjæler grådig mor alt børnenes halloween-slik

Hun mener desuden, at selvbetjeningsløsningen passer godt til McDonald's koncept:

På McDonald's er det hurtig ind og hurtig ud, og man forventer ikke at kunne få råd og service. Der er samtidig ret simple valg, du skal foretage på McDonald's: Stor, lille eller mellem.
Det siger Dorte Wimmer.

Fast food-kæden lukker dog ikke helt ned for kasseekspeditionen. Eksempelvis vil der i Holdbæk være to kasseapparater til rådighed til dem, der måtte foretrække "den gammeldags" bestillingsform. De tre andre kasser er dog blevet skiftet ud med fem selvbetjeningskasser.

LÆS OGSÅ: Far efterlyser ekspedient, der hjalp hans søn.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress