Af - 10/09-15 15:43

Pas på: Konkurrence-sites lokker dig i spam- og abonnementsfælderPas på: Konkurrence-sites lokker dig i spam- og abonnementsfælder

Fupmagere på nettet fortsætter trods stor bøde. Forbrugerombudsmanden er er opmærksom på problemet.

storybild

Orville Media lader sig ikke stoppe af en bøde på 190.000 kroner. Den næsthøjeste nogensiden i den type sager. Forbrugerombudsmanden vil bestemt ikke afvise, at der er nye sager på vej mod firmaet, som har specialiseret sig i uigennemskuelige konkurrencer og spam- og abonnementsfælder på nettet. (Billede: screenshot fra Orvillemedia.com)

'Vind 100.000 skattefrit'. 'Vind en MacBook Pro.'

Selv om online-marketingfirmaet Orville Media A/S netop har fået en bøde på 190.000 kroner for i strid med markedsføringsloven at lokke forbrugerne ind i i dyre, løbende abonnementer gennem vildledende konkurrencer, fortsætter firmaet øjensynligt ufortrødent.

Er du interesseret i forbrug, privatøkonomi og iværksætteri, og vil du opdateres med historier om disse emner, så like MX PENGE her

Metroxpress kan i dag afsløre, at Orville Media også står bag Facebook-siden 'Danmarks største konkurrencer', hvor man – hvis man ikke læser det med småt – i lighed med de tidligere sager accepterer at blive overdynget med markedsføring på mail, sms, telefon og almindelig post samt påduttet et løbende abonnement på 299 kroner om måneden på backup-systemet WNLI. Dette system drives af firmaet Storage4You ApS, som ejes af Tim Antos Møllegaard. Han er samtidig direktør for og hovedaktionær i Orville Media A/S.

LÆS OGSÅ: Iværksætter-succes: Louise og Camilla fandt hul i markedet

Det var Forbrugerombudsmanden, der tilbage i 2011 politianmeldte Orville Media. Det udviklede sig til en sag om seks ulovlige kampagner i perioden 2011-2014, og Orville Media A/S er stadig i Forbrugerombudsmandens søgelys.

- Vi er opmærksomme på, at der fortsat er problemer med Orville Media, og jeg kan bestemt ikke afvise, at der er nye sager på bedding. I gentagelsestilfælde er det en skærpende omstændighed, og så bliver straffen også højere, siger specialkonsulent hos Forbrugerombudsmanden Mai R. Hansen.

LÆS OGSÅ: Kunder raser over mode-webshop

Metroxpress ville gerne have spurgt Tim Antos Møllegaard, hvorfor Orville Media stadig forsøger at lokke forbrugerne i abonnements- og spamfælder, men han har ikke reageret på metroxpress' henvendelser.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress