Af - 24/06-15 14:16

LISTE: 29-årige Patrik skovler millioner ind på populær app – her er hans 5 gode rådLISTE: 29-årige Patrik skovler millioner ind på populær app – her er hans 5 gode råd

29-årige Patrik Arnasson er manden bag den populære app 'Forza Football'.

Bildstrecke im Grossformat »

Hvis du er er fodbold-interesseret, har du sandsynligvis stiftet bekendtskab med appen 'Forza Football'.

Den har svenske Patrik Arnessons skabt sammen med vennen Erik Heinemark. Og lige knap tre millioner i hele verden bruger den i dag til at holde sig opdateret på live-fodbold. FÅ FEM GODE RÅD FRA PATRIK TIL SELV AT LAVE DIN APP I GALLERIET ØVERST

LÆS OGSÅ: Slip for den kedelige 'snak': Ny app slår op for dig

Med base i Göteborg har den 29-årige svensker dog endnu større mål for firmaet bag, Football Addicts.

- Vi vil bygge en stabil virksomhed og tage appen fra 2,8 millioner brugere til 200 millioner, siger Patrik Arnesson til GT Expressen.

LÆS OGSÅ: Derfor bør du slette denne populære besked-app

Han lægger masser af timer i at nå det mål i de nye lokaler i Göteborgs centrum - og overfor metroxpress fastslår han, at de ikke har planer om at flytte til udlandet, uanset, hvor stor succes firmaet får:

Jeg er nok på arbejde 12 timer dagligt, men det er fordi, at jeg synes, det er så sjovt. Det vigtigste er ikke, hvor mange timer, vi er her. Det vigtige er, hvad vi får ud af de timer.

Men der er ikke mindst allerede penge i det. Sidste år omsatte Football Addicts for 14 millioner svenske kroner og havde et overskud på 700.000 kroner. I år forventer Patrik Arnesson at nå en omsætning på 25 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: Ny app fjerner uønskede babybilleder på Facebook

Firmaet har hele vejen igennem været selvfinansieret.

FÅ FEM GODE RÅD FRA PATRIK TIL SELV AT LAVE DIN APP I GALLERIET ØVERST

Intet slår dog den glæde, han følte, da de første mange tusinde bruger begyndte at downloadede appen efter lanceringen i 2012.

- For første gang havde vi kreeret et produkt, som folk faktisk brugte. Forinden havde vi brugt to år på et website, som blev super-dårligt. Derfor var det sjovt, at vi kunne lykkes med en app, sig Patrik Arnasson til GT Expressen.

LÆS OGSÅ: #JOMO: Tag en digital detox med ny app

LÆS OGSÅ: Ny app lader dig lægge makeup på en helt ny måde - også på drengene

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress