Af - 07/07-15 14:37; Opdateret: 08/07-15 12:41

Smykke-piger går efter guldetSmykke-piger går efter guldet

Tre unge, københavnske kvinder i 20'erne satser på at skabe Danmarks næste store smykkeeventyr.

Bildstrecke im Grossformat »

De tre unge kvinder bag smykkebrandet NITE COPENHAGEN er set fra venstre: Lise Gade, Emilie Awalt og Katrine Køhler.

En lille halvmåne kan måske vise sig at blive symbolet på Danmarks næste smykke-succes. Månen er logo for den nystartede smykkevirksomhed NITE COPENHAGEN.

Emilie Awalt, Katrine Køhler og Lise Gade på henholdsvis 27, 28 og 23 år stiftede virksomheden i december sidst år under deres studier på Københavns Erhvervsakademi, hvor de læser på Smykker, Teknologi og Business-linjen.

LÆS OGSÅ: 17-årige Julie sælger sine smykker world wide

De gik i iværksætterpraktik i deres egen virksomhed, og siden er det gået stærkt, siger Katrine Køhler:

- Det er gået over al forventning. Lige nu sælger vi via Facebook og pop up-shops, og fra august går vores webshop i luften.

Er du interesseret i iværksætteri, og vil du opdateres med historier om emnet, så like MX PENGE her

Hun tilføjer, at NITE COPENHAGEN også ligger i forhandlinger med en butik i Aarhus om at sælge smykkerne.

De tre unge kvinder 3D-designer selv sølvsmykkerne, som derpå laserskæres hos gravørmester Schwarts i København. Smykkerne slibes, poleres og samles til sidst i de tre unge kvinders værksteder. I forbindelse med Comedy Aid designede NITE COPENHAGEN i maj i år morsdagsmykker til fordel for Red Banet.

LÆS OGSÅ: Droppede ud af 1. g: Nu scorer han kassen på gamer-videoer

En investor er nu gået ind i NITE COPENHAGEN, og når de tre unge kvinder har afsluttet deres uddannelse efter jul, vil de bruge al deres tid på virksomheden.

- Det er dét, vi vil, siger Katrine Køhler

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress