Af - 09/09-15 10:01; Opdateret: 09/09-15 10:27

Iværksætter-succes: Louise og Camilla fandt hul i markedetIværksætter-succes: Louise og Camilla fandt hul i markedet

To unge iværksætter-kvinder står bag den først økologiske tampon, der kan købes i et dansk supermarked.

storybild

Mens de fleste bachelorprojekter samler støv, har Louise (th) og Camilla (tv) har fået deres på hylderne i Meny. For halvandet år siden skrev de bachelor-projekt om økologiske hygiejneartikler. Nu er deres egen økologisk tampon 'Loumill' på hylderne i 120 Meny-butikker landet over. (Billede: PR-foto)

De er blot 24 år, Louise Haack Lykke og Camilla Elling, men har allerede fået deres første produkt på hylderne i en Danmarks største supermarkedskæder, Meny, med 120 butikker.

Lørdag den 29. august ramte deres økologiske tamponer med brandnavnet 'Loumill', som er en sammentrækning af de to entreprenante kvinders navne, butikkerne. I første omgang har Meny købt knap 2500 pakker, mens yderligere 7.500 pakker er på lager, fortæller Camilla Elling:

- Det har været succesoplevelse på succesoplevelse. Men det største har nok været at se sit eget produkt komme hjem på pallerne. Det var ret overvældende.

Er du interesseret i iværksætteri, forbrug og privatøkonomi, og vil du opdateres med historie om disse emner, så like MX PENGE her

Camilla og Louise opdagede, at der var et hul i markedet for hygiejneartikler, da de skulle skrive bachelorprojekt på CBS for halvandet år siden: Ingen supermarkeder solgte økologiske tamponer. Det blev startskuddet til Loumill, som i dag er den eneste økologiske tampon i danske supermarkeder.

- Jeg begyndte at stortude, da min bonusmor ringede til mig i lørdags (lørdag d. 29. august, red.) og sagde, at hun havde set Loumill på hylderne i Meny. Jeg ved godt, at det er åndssvagt, men det var bare så stort.
Camilla Elling, 24-årig iværksætter og kandidatstuderende på CBS

Men andre mærker er på vej, så nu handler om at udnytte forspringet og få slået Loumill-brandet fast hos forbrugerne, siger Camilla, som læser cand.merc.

LÆS OGSÅ: Ung iværksætter: Nye studieregler er en spændetrøje

De har lagt 100.000 kroner hver i startkapital, og de penge skal nok komme hjem igen, siger Camilla, og tilføjer, at næste skridt er af få tamponerne ind i for eksempel Matas og supermarkeder i Skandinavien.

Selv om Camilla og Louise studerer på fuld tid, finder de også plads til drenge og byture, siger Camilla:

LÆS OGSÅ: 18-årig snød alle til at tro på million-succes: Derfor gjorde jeg det

- Jeg bor sammen med min kæreste, og han er nok ved at være lidt træt af at høre om tamponer, for jeg snakker ikke rigtig om andet. Ha, ha.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress