Af - 03/11-15 09:13

Shopper du med medlemskort? Du får sjældent noget ud af detShopper du med medlemskort? Du får sjældent noget ud af det

Medlemskortene fylder op i danskernes punge. Ny undersøgelse viser dog, at der ikke er mange kundefordele i forhold til den værdi medlemsskabet giver virksomheden.

Bildstrecke im Grossformat »

Metroxpress tog på gaden for at høre folk om, hvilke klubber de har medlemskort til.

- Er du medlem?

Sådan spørger flere ekspedienter, når danskerne shopper og skal til at betale.

Og ofte kommer der et medlemskort op ad pungen. For danskerne er så begejstret for rabatter, at 75 procent har meldt sig ind i kundeklubber.

Ny undersøgelse viser dog, at det er de færreste, der sparer noget.

- For de fleste kunder handler det om at få rabatter og bonusser, men de færreste får ikke valuta for den værdi, de giver virksomhederne. Der er store gab mellem forventningerne og oplevelsen, konkluderer Per Østergaard Jacobsen, lektor ved Copenhagen Business School, der var med i forskerteamet bag den nye undersøgelse.

LÆS OGSÅ: Danmarks billigste hus er solgt: Her er prisen

Selvom det ofte er gratis at blive og være medlem, så "betaler" du for medlemskabet gennem de informationer, som virksomheden får adgang til.

Undersøgelsen viser dog også, at de kundeklubber, som flest er tilfredse med ikke nødvendigvis giver flest fordele. De er blot bedre til at forventningsafstemme med kunderne om, hvilke fordele kunderne får.

Kan du godt lide at læse om rabatter og forbrug, og vil du gerne opdateres om emnerne. Så like MX PENGE på Facebook.

En forventningsafstemning, som Magasin burde være bedre til. I undersøgelsen er deres medlemsklub i hvert fald dårligt rangeret.

- Der er mange af Magasins kunder, der forventer at få rabat og bonus, men Magasin har kun et koncept om at arrangere særlige events for deres klubmedlemmer. Det koncept er der tilsyneladende nogle kundemedlemmer, som ikke har forstået, siger Per Østergaard Jacobsen.

LÆS OGSÅ: Få stor besparelse på skønhedsprodukter fra Ezzence

Ifølge Per Østergaard Jacobsen burde virksomgederne i højere grad tænke på, hvad de kunne gøre for deres kunder:

- Mange virksomheder bruger klubberne som et værktøj til at fastholde deres kunder, men ikke for at præmiere forbrugerne. Med klubberne fokuserer virksomhederne kun på at vækste.

LÆS OGSÅ: 58-årig får et års rabat for at sextorturere konen

LÆS OGSÅ: Hus sælges... med spøgelse

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress