Af Ritzau - 30/08-16 09:51; Opdateret: 30/08-16 10:41

Danske Banks it-systemer er igen oppe at køreDanske Banks it-systemer er igen oppe at køre

For anden dag i træk har teknikken drillet og blokeret for adgang til Mobilepay og Danske Banks netbank.

storybild

Mobilepay-systemerne har kortvarigt været nede både mandag og tirsdag. (Billede: Scanpix/Simon Læssøe)

Så skulle brugere af Mobilepay og kunder i Danske Bank igen kunne få forbindelse til bankens it-systemer.

Både Mobilepay og bankens netbankløsninger har til formiddag kortvarigt været nede, men skulle ifølge Peter Kjærgaard Nielsen, der er presseansvarlig hos Mobilepay, være funktionsdygtige igen.

- Vi har siden klokken 9.40 haft et sekundært system i drift, mens vi arbejder på det egentlige system, og det ser ud til at køre, som det skal.

- Det sekundære system kommer i hvert fald til at arbejde resten af dagen, mens vi tester den hardware, som kunne være årsagen til problemerne, siger Peter Kjærgaard Nielsen.

Mandag morgen opstod der første gang problemer med Mobilepay, og problemet blev tilsyneladende løst ved 10-tiden samme dag.

Kort tid efter blev der dog igen lukket af for muligheden for at overføre penge via mobiltelefonen, da problemet gentog sig.

Mobilepay blev lanceret af Danske Bank i Danmark i maj 2013 som en gratis mobilløsning til overførsel af penge, og siden er også Finland og Norge koblet på.

Mere end tre millioner danskere har indtil videre downloadet appen til deres mobiltelefon, og heraf er 70 procent kunder i andre pengeinstitutter end Danske Bank.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress