Af - 24/02-16 23:37

Direktør tigger sine ansatte om at holde op med knalde på arbejdetDirektør tigger sine ansatte om at holde op med knalde på arbejdet

Stop med at have sex i vores trappeopgang. Det var budskabet fra chefen i en fællesmail til medarbejderne.

Bildstrecke im Grossformat »
- Udgangspunktet er, at der ikke er nogle regler for, om man må have et forhold til en på arbejdspladsen. Der er ikke noget lovgivningsmæssigt imod det. Men den enkelte virksomhed kan skrive det i personalehåndbogen, siger Torben From, juridisk chef i HK til metroxpress. - Jeg ser næsten aldrig, at virksomheder har stående på skrift, at du ikke må have et forhold til din kollega. Det stod dog i en personalehåndbog hos en virksomhed, og det kom der en sag ud af: En helt nyansat dame kom til en firmafest - inden sin ansættelse - til at gå med sin nye kollega hjem og overnatte. Da chefen fandt ud af det nogle dage, efter afskedigede han hende. Den mandlige medarbejder forblev ansat, skønt den nye medarbejder endnu ikke havde læst personalehåndbogen, og han havde. - I håndbogen stod der desuden, at hvis reglerne blev overtrådt, skulle medarbejderne flyttes til en anden af virksomhedernes forretninger, siger Torben From, juridisk chef i HK til metroxpress. - På kontorfællesskaber. Der foregår en masse foran computerne. Det er i hvert fald det, jeg hører, siger sexolog Joan Ørting til metroxpress. - Det er typisk kvinderne, der bliver afskediget, når det bliver opdaget, at man har et forhold til en på arbejdspladsen, og det er imod arbejdspladsens regler, siger Torben From, der er juridisk chef i HK. - Vi havde en sag om to medarbejdere med forskellig status, der indlod et forhold til hinanden, selv om den ene var gift. Den mandlige medarbejder kom til at sende sms'en, som skulle have været til elskerinden, til sin kone. Her gik chefen ind og vurderede, at kvinden skulle afskediges, siger Torben From. - I kopirummet, og alle mulige steder, hvor det er lidt skjult. Det giver den der spænding i at blive opdaget, siger Paprika Noel. - Man må godt tænke lidt på sine kolleger, når man gør det. Gad du spise din sandwich lige der, hvor Henning har fået forløst sin sæd udover Marianne, spørger sexolog Paprika Noel retorisk til metroxpress.

Er der nogle regler for at have sex på arbejdet? Klik dig gennem galleriet og få svar.

Det skal helst være til julefrokosten, foregå på kopimaskinen, og så skal det selvfølgelig ske i al hemmelighed.

Sådan plejer opskriften på "arbejdssex" at være, men tendensen er en helt anden i det amerikanske firma "Zenefits".

Her har man fundet så mange brugte kondomer på arbejdspladsens trappeopgang, at chefen har følt sig nødsaget til at sende en fællesmail ud til medarbejderne, skriver The Wall Street Journal.

- Sikkerhedsvagterne og viceværten har gjort mig opmærksom på, at trappeopgangen bliver brugt til noget upassende, skrev Zenefits nye chef David Sacks i begyndelsen af sin mail og fortsætter:

Cigaretter, plastik kopper fyldt med øl og flere brugte kondomer er blevet fundet i trappeopgangen. Ja, du læste rigtigt. Lad være med at bruge trappeopgangen til at ryge, drikke, spise og have sex i.

Kan du godt lide at læse om arbejdsforhold, og vil du gerne opdateres om emnet? Så like MX Penge på Facebook.

I sin mail afslutter David Sacks med en opfordring til, at medarbejderne skal respektere bygningen og firmaets politik, og generelt bare bruge deres sunde fornuft. Det skriver Mail Online.

Hvordan og hvorfor medarbejderne gentagende gange har valgt at have sex, og så lige i trappeopgangen, er der ingen forklaring på, men rygter kan måske forklare, hvorfor fyldte plastikkopper med øl havner på arbejdspladsen.

Der går nemlig historier om, at salgspersonalet fejrer firmaet, hver gang Zenefits får underskrevet en kontrakt med en ny kunde. Firmaets festkultur fik faktisk skylden for den tidligere administerende direktørs afgang - David Sacks forgænger.

Zenefits er et firma, der lever HR-software, og de frække eskapader i trappeopgangen fandt sted i firmaets afdeling i San Francisco.

LÆS OGSÅ: LISTE: 11 tegn på, at du hader dit job

LÆS OGSÅ: Er du mandagsramt? Her er den 'perfekte' sygemelding

LÆS OGSÅ: Likede det forkerte billede på Facebook og blev fyret

LÆS OGSÅ: Chefen kigger med: Sådan afslører Facebook dit pjæk

LÆS OGSÅ: Så syg er du heller ikke - kom på arbejde!

LÆS OGSÅ: Derfor skal du høre musik, når du er på arbejde

LÆS OGSÅ: Chef får formue i fratrædelse og beholder sin stilling

LÆS OGSÅ: Erfaren direktør forlader Carlsberg

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress