Af - 12/04-16 13:23

Netto hyldes for denne lumre reklame igen, igen og igenNetto hyldes for denne lumre reklame igen, igen og igen

Brugerne på Facebook griner over Nettos banner. Det er netop grunden til, at Netto på 20. år stadig bruger skiltet i deres markedsføring.

Bildstrecke im Grossformat »

"Ja, Hundene parrer sig", lyder det fra Netto. Men i hvor lang tid gør de det ad gangen? Få svaret her.

Der er lummer stemning, når Netto bygger ny butik.

"Ny Netto på vej", står der på det store, gule og sorte banner, som pryder den kommende butiksfacade. Men det er aktiviteten i højre side af reklamen, som har påkaldt sig opmærksomhed.

Det ser nemlig ud som om, den ene Netto-hund bliver bedækket af den anden.

Det har fået en bruger til at lægge billedet op på Facebook, hvor han hylder Netto for deres kreativitet. Opslaget har fået flere brugere til at kommentere, like, dele og grine.

Interesserer du dig for sjov og finurlig markedsføring, forbrug og virksomhedsudvidelse, så like MX Penge på Facebook.

Det er ifølge Netto netop det, der er formålet med banneret.

- Ja, det er rigtig set, at hundene parrer sig på billedet. Det gør de som et symbol på, at Netto formerer sig med flere butikker. Det er en reklame, der giver folk et smil på læben, og derfor har vi ikke valgt at pille den ned, siger Martin Hasgard Olesen, der er marketingschef i Netto til metroxpress.

LÆS OGSÅ: To mere på vej: Disse Netto-butikker vil nu få døgnåbent

Ja. faktisk har Netto valgt at lade deres 'parringsbanner' hænge på nye Netto-facader gennem de sidste 20 år. Reklamen blev første gang brugt i midten af 90'erne og har gennem årene påkaldt sig en del opmærksomhed.

- Det sker en gang imellem, at der dukker forespørgsler op på banneret. Vi har også haft lokale blade, der har taget billeder af skiltet. Selvom den ikke passer ind i resten af vores nuværende markedsføring, nænner vi ikke at pille det ned, siger Martin Hasgard Olesen.

Ifølge marketingschefen har der endnu ikke været nogle klager eller sure miner over banneret, og kommer der det, vil Netto overveje at designe et nyt "Her åbner netto"-skilt.

Metroxpress spurgte markedtingschefen, om de to Nettohunde efter 20 års parring ikke snart fik lavet nogle Netto-hundevalpe?

- Det kunne vi sagtens overveje til næste år, svarer Martin Hasgard Olesen.

Nettohunden, Scottie, kunne måske også tænkes at have brug for en afløser, eftersom den har figureret som Nettos logo i 24 år. Men Scottie er endnu ikke så gammel, at Martin Hasgard Olesen kunne overveje at få Scotties hundehår tegnet grå.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked vil investere milliarder i butikker

LÆS OGSÅ: Sutter, slikker eller tager du to på én gang? Sensuel reklame vækker debat

LÆS OGSÅ: Plus size-designer reagerer på ydmygende reklame: Her er hendes seje modsvar

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress