Af - 09/09-16 08:16; Opdateret: 09/09-16 11:23

Danske gæster raser over rejsebureau: - Der var lort i poolenDanske gæster raser over rejsebureau: - Der var lort i poolen

En række danske familier fik deres ferie ødelagt, men rejseselskabet nægter kompensation.

storybild

(Billede: Arkivfoto)

Lort og tis i poolen, uendeligt lange køer til mad og ubehøvlet personale. Sådan beskriver en række danske familier deres sommerferie på det firestjernede hotel Kleopatra Royal Palm i Alanya med rejseselskabet Detur.

LÆS OGSÅ: Mor raser mod skole: - Hvorfor inviterede I ikke Caroline med?

- Jeg har aldrig prøvet noget lignende. Hotellet var exceptionelt dårligt. Jeg føler mig snydt. Det produkt, jeg har købt, er ikke leveret, sådan siger Henrik Hagedorn, der er en af de 12 familier og vennepar, metroxpress har været i kontakt med.

Flere gæster beskriver hotellet som ok de første dage på ferien, men efter Ramadanen sluttede, rykkede så mange gæster ind på hotellet, at personalet slet ikke var gearet til det. Køerne var lange, og der var ikke nok mad.

- Vi stod i kø i 30-45 minutter for blot at få en tallerken til maden. Vi oplevede gang på gang, at der slet ikke var mad nok, så når vi nåede frem, kunne vi være heldige, at der lå en endeskive brød eller lignende. Det er ikke det, man forventer, når man bestiller firestjernet, siger Trine Stilund Bjergegaard til metroxpress.

Da gæsterne klagede over maden til guiderne, fik de dog en madbillet til et andet hotel i nærheden, hvor de kunne gå hen, hvis de ville blive mætte.

Like MX Penge på Facebook, hvis du vil opdateres med artikler om forbrug og rejser.

Lort og tis i poolen
Det værste var dog ifølge Henrik Hagedorn at der var menneskelort og tis i poolen, mens personalet blot så til.

- Jeg ved godt, at børn kan komme til at tisse i poolen, men nogen brugte åbenlyst poolen som toilet. En af dagene lå der en menneskelort i poolen, folk badede videre, fordi de ikke blev advaret, og da der endelig kom personale ud for at kigge på det, hjalp det ikke, siger Henrik Hagedorn og forklarer, at afføringen med tiden var røget i små stykker, og medarbejderen tilsyneladende derfor ikke kunne se det.

En anden dag stod to børn og tissede fra kanten og ned i poolen. Ifølge Henrik Hagedorn og Trine Stilund Bjergegaard gjorde personalet intet for at advare gæsterne, og derudover så de heller ikke, at der blev gjort noget for at rense poolen efterfølgende.

- Vi lå ved poolen hele dagen, og fra poolkanten blev der i hvert fald intet gjort, siger Henrik Hagedorn.

Flere af gæsterne beskriver også, at de i løbet af rejsen fik 'maveonde', men det vides ikke, om det stammer fra bakterier fra poolen eller mad.

LÆS OGSÅ: 16-årige Alice: Idræt i skolen skal IKKE være obligatorisk

Detur afviser kompensation
Samtlige 12 rejsegrupper, som metroxpress har været i kontakt med, har klaget til Detur, men alle har fået afslag på kompensation.

Rejsebureauet afviser at give interview til metroxpress, men skriver i en mail:

"Jeg kan bekræfte, at vi har modtaget reklamationer fra nogle af vores gæster, der opholdte sig på Kleopatra Royal Palm i Alanya i slut juni/start juli i forbindelse med den lokale Ramadan-fest. Vi er særdeles kede af, at nogle af gæsterne har haft en dårlig oplevelse på dette hotel.
Vi har besvaret reklamationerne efter konsultation hos hotellet, vores lokale organisation i Alanya, samt ekstern juridisk bistand.
Vi kan ikke kommentere på individuelle klager. Vi opfordrer i vores svar til klagerne, at de naturligvis kan efterprøve vores afgørelse hos Pakkerejse-Ankenævnet, hvilket nogen har benyttet sig af. Så længe disse sager verserer, har vi desværre ingen kommentarer til dem.
Uanset hvilken afgørelse Pakkerejse-Ankenævnet kommer frem til, følger vi naturligvis denne."

Hotelejer og hotelmanager på Kleopatra Royal Palm, Ozgur Oz, medgiver, at hotellet var presset under Ramadanen, ligesom han medgiver, at der var uheld i poolen.

- Alle hoteller i Alanya var pressede under ramadanen og i lyset af de udfordringer, Tyrkiet var ramt af på dette tidpunkt. Vi gjorde alt, hvad vi kunne for at løse det, så godt vi kunne for vores gæster. Det er kun i vores interesse, at gæsterne har en god ferie og er tilfredse. Jeg vil nu tage kontakt til Detur, så vi sammen kan finde en god løsning for de berørte gæster.


LÆS OGSÅ: Internettet raser: Er dette verdens værste t-shirt?

LÆS OGSÅ: 30-årig frikendt for voldtægt: Gjorde 16-årig kusine gravid

LÆS OGSÅ: To piger står til livstid efter at have holdt den perfekte ferie

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress