Af - 27/11-16 17:20

Opklaret: Her er forklaringen bag  udspekulerede Tinder-beskederOpklaret: Her er forklaringen bag udspekulerede Tinder-beskeder

I oktober skrev metroxpress om profiler på Tinder, der reklamerede for Telias produkter. Nu er der endelig fundet en forklaring på beskederne.

Bildstrecke im Grossformat »

Nogle annoncerer i tv, andre opsætter store bannere på bygninger, mens grønthandleren på gågaden skråler højt. Der er mange måde at markedsføre sine produkter på, og nu har en eller flere brugere på Tinder taget nye metoder i brug.

Hvis du matchede med 'Niels' eller 'Simon' på Tinder i oktober, kunne du ikke regne med, at det udløste en date. De to Tinder-profiler sendte nemlig beskeder til deres match, hvori de reklamerede for Telia-abonnementer. Det erfarede metroxpress.

"Hvis jeg må give dig et godt tilbud på et Teliaabonnement med gratis Spotify, giver jeg en date", sådan begynder beskeden fra Tinder-profilen, der går under navnet 'Simon'.

Dengang var metroxpress i kontakt med Telia for at finde ud af, om teleselskabet stod bag den alternative annoncering.

Like MX Penge på Facebook, hvis du vil opdateres med artikler om blandt andet forbrug og arbejdsmiljø.

Det var ikke et initiativ, som Telias pressechef Rasmus Avnskjold kendte til, men han kunne dengang ikke udelukke, at det var medarbejdere fra Telia, der på eget initiativ havde markedsført sig på Tinder.

Men nu har Telia fået opklaret sagen. Det viste sig, at det var to tidligere ansatte, der i privat regi havde oprettet Tinder-profiler og forsøgte at lave salg ad den vej.

LÆS OGSÅ: Charlottes afdøde bror bliver misbrugt på Tinder

Medarbejderne var stoppet, allerede inden metroxpress gjorde Telia opmærksom på hændelserne.

- Havde de stadig været ansat, var de ikke blevet fyret. En stille og fredelig snak om, at man ikke selv opfinder nye salgskanaler ville formentlig være tilstrækkelig, siger Rasmus Avnskjold til metroxpress.

Han understreger, at deres initiativ ikke er en strategi, som Telia følger, eller som de vil følge i fremtiden.

LÆS OGSÅ: 13-årig pige blev mobbet på nettet - se hendes geniale hævn

- Det er ikke nogen stor sag hos os. Det er ikke mit indtryk, der har været tale om hverken en helhjertet eller særligt organiseret salgsindsats. Efter sigende har det ikke kastet noget særligt af sig, siger Rasmus Avnskjold.

Spørgsmål fra metroxpress:
Har I overvejet, om I presser sælgerne for meget, siden de tyer til sådan nogle initiativer?

- Nej, det har vi ikke. Jeg vil snarere tilskrive det ungdommelig ubetænksomhed, siger Rasmus Avnskjold.

LÆS OGSÅ: Nyt Tinder-tiltag: Nu kan du date andet end mænd og kvinder



LÆS OGSÅ: På denne dag dater flest danskere over nettet

LÆS OGSÅ: TINDER-TIRSDAG: Her er 10 særlige scoringsforsøg på Tinder

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress