Af - 25/07-16 10:45; Opdateret: 25/07-16 11:28

Av for en regning: Thomas betalte 200.000 kroner for busturAv for en regning: Thomas betalte 200.000 kroner for bustur

- Jeg tager det med et smil, og er ret sikker på at Midttrafik og jeg finder en løsning om enten, at pengene går retur, eller at jeg måske får en bus, siger Thomas til metroxpress.

Bildstrecke im Grossformat »

"Jeg skal lige høre, om jeg bare har lagt ud for alle?" Sådan spurgte Thomas Sandvang Vilhelmsen Midttrafik i en ironisk tone på Facebook.

De fleste ville nok i gå panik, hvis de tjekkede deres bankkonto og opdagede, at der fejlagtigt var blevet trukket 200.000 kroner.

Det skete for Thomas Sandvang Vilhelmsen, der bare skulle have betalt for sin busbillet. Men han tog det med et smil.

I hvert fald har han anlagt en ret humoristisk tone i et opslag på Facebook, hvor han oplyser Midttrafik om fejlen:

Hej Midttrafik! Tak for behagelig transport efter Grøn Koncert i Århus. Jeg skal lige høre, om jeg bare har lagt ud for alle? I så fald, kan dem der kørte med bare lige mobilepaye mig.
Sådan skriver Thomas Sandvang Vilhelmsen, der i opslaget har vedhæftet et billede af de 200.080 kroner, som Midttrafik har trukket fra hans konto.

LÆS OGSÅ: 15 geniale sedler hvor naboen i DEN grad har fået nok

Metroxpress har været i kontakt med Thomas Sandvang Vilhelmsen, der smiler af fejlen:

- Jeg tager det med et smil og er ret sikker på at Midttrafik og jeg finder en løsning om enten, at pengene går retur, eller at jeg måske får en bus.

Hos Midttrafik havde man netop opdaget fejlen, da metroxpress kontaktede dem:

- Det er selvfølgelig dybt beklageligt, han skal selvfølgelig have pengene tilbage, siger Ole Simonsen, der er chefkonsulent i kundeservice hos Midttrafik.

LÆS OGSÅ: Hanne er træt af muslimer med toiletpapir: Her er folks geniale svar til hende

Han forklarer, at fejlen er opstået ved, at en af Midttrafiks ansatte er kommet til at sætte et par nuller bag på beløbet, da Thomas Sandvang Vilhelmsen skulle betale for sin billet. Dertil er det en fejl, at Thomas Sandvang Vilhelmsen efterfølgende har trykket "godkend" til handlen.

Nu overvejer Midttrafik, om de skal rode bod på fejlen ved også at tilbagebetale Thomas Sandvang Vilhelmsens reelle billetomkostninger.

LÆS OGSÅ: Hundeejer lagt for had: - Det er, hvad der sker, når du ikke holder kæft!

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress