Af - 18/10-16 12:10; Opdateret: 18/10-16 14:03

Her er reklamen, der får kunder til at rase og Kvickly til at beklageHer er reklamen, der får kunder til at rase og Kvickly til at beklage

En stribe tilbud fra Kvickly har fået kunder op i det røde felt.

Bildstrecke im Grossformat »

Kvickly er kommet uheldigt afsted med en reklame, som flere kunder har reageret kritisk på.

Supermarkedskæden har udsendt efterårsferiens tilbud, og her er der lagt op til, at de danske fædre og mødre skal få tiden til at gå med vidt forskellige ting.

Mens fædrene under overskriften ‘Efterårsferie for far’ får præsenteret et udvalg af øl, så får mødrene under ‘Efterårsferie for mor’ tilbudt tilbehør til bagning.

Det er lige en tand for sexistisk for nogle af Kvickly-kunderne.

- Så bliver det vist ikke mere stereotypt og lamt. Kvinderne skal altså ifølge Kvickly bage i efterårsferien, mens mændene skal drikke? Er det 1950-tema hos jer? Eller er det jeres generelle holdning til kønsrollefordelingen,? skriver en på supermarkedets Facebook-side.

Like MX Penge på Facebook, hvis du vil opdateres med artikler om forbrug, iværksætteri og arbejdsmiljø.

En anden følger trop med ironi.

- Flot reklame - mor hygger med børnene, imens far sidder og drikker.

Kvickly har reageret hurtigt og beklaget reklamen.

- Vi er enige med dig. Nyhedsbrevet er ikke udtryk for Kvicklys holdning til køn, og det er en fejl, at vi har anvendt disse overskrifter. Vi beklager,! skriver Kvickly.

LÆS OGSÅ: Snart kan du købe mad på klods i disse danske supermarkeder


LÆS OGSÅ: 21-årig fængslet efter knivoverfald ved supermarked

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress