Af - 16/10-16 08:43

Snart kan du købe mad på klods i disse danske supermarkederSnart kan du købe mad på klods i disse danske supermarkeder

Coop vil indføre en rente- og afdragsfri madkredit til deres kunder. Sådan får du mulighed for at købe luksusvarer sidst på måneden, selvom pungen er ved at være tom.

Bildstrecke im Grossformat »

Kilde: En nyere undersøgelse, som YouGov har lavet for metroxpress - deltagerne har haft mulighed for at vælge op til tre supermarkeder.

Spaghetti med ketchup, risengrød eller gulerodssuppe. Når det er sidst på måneden, og kontoen er ved at gå i minus, må mange tænke i billige retter, når de skal købe ind.

Men snart behøver kunderne i Fakta, Superbrugsen, Kvickly og Irma ikke bekymre sig om, hvorvidt pengene sidst på måneden slår til.

Coop, der ejer Fakta, Superbrugsen, Kvickly og Irma, vil nemlig tilbyde en såkaldt madkredit, skriver Finans.

Like MX Penge på Facebook, hvis du vil opdateres med artikler om forbrug, iværksætteri og arbejdsmiljø.

Kunderne vil blive tilbudt et digitalt medlemskort, og derigennem vil de får mulighed for at få en rente- og afdragsfri kredit til betaling af indkøb i Coops supermarkeder

Vi ved fra forbrugsmønstrene, at en del danskere har svært ved at købe det samme sidst på måneden, som når lønnen lige er gået ind. Derfor er ambitionen eksempelvis at udvide vores medlemsprogram med en såkaldt madkredit.
Det siger koncernchef Peter Høgsted, Coop, til Finans.

LÆS OGSÅ: Coop siger helt farvel til trykte tilbudsaviser

Det digitale medlemskort skal skaffe Coop flere og mere loyale kunder, der i sidste ende øger salget. Antallet af medlemmer - og dermed ejere af andelskoncernen - skal vokse fra de nu 1,6 millioner til to millioner.

Men holdningen til medlemsprogrammet er en helt anden hos Coops største konkurrent, Dansk Supermarked:

- Der er allerede i Danmark en overflod af loyalitetsprogrammer. Flere og flere af dem går fra plastik til mobil. Fælles for dem er en umanerligt lille besparelse, som ikke har nogen betydning i husholdningsøkonomien, og som ikke nødvendigvis skaber værdi for forbrugerne, siger kommunikationsdirektør i Dansk Supermarked Group, Mads Hvidtved Grand til Finans.

LÆS OGSÅ: Varer i Coop-butikker skal tilpasses de lokale kunder

LÆS OGSÅ: Ægproducenter vil have mere tid til at udfase buræg

LÆS OGSÅ: De sidste følger trop: Nu fjernes buræg fra ALLE danske supermarkeder

LÆS OGSÅ: Butikker undgår millionkrav i sag om Converse-sko

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress