Af - 19/07-16 16:40; Opdateret: 19/07-16 17:31

Fakta-kundes sure Facebook-klage gik viralt - og gav vildt bagslagFakta-kundes sure Facebook-klage gik viralt - og gav vildt bagslag

En vred Fakta-kunde kom i sidste uge i uføre på Facebook, da hun skrev et vredt opslag om en butik på Amager. Udfaldet blev nemlig et helt andet end det hun havde ventet.

storybild

(Billede: Jonas Skovbjerg Fogh)

“Snyd og bedrag” var Camillas hovedanklager mod den Fakta-butik på Amager, hvor hun ville have pengene tilbage for en kylling, hun havde fortrudt at have købt. Det skriver BT.

- Jeg går ned for at returner den men bliver afvist af en medarbejder der siger at de ikke må tage den tilbage fordi kvitteringen er en time gammel og de ikke ved hvordan den er blevet opbevaret, skriver hun i opslaget på Facebook.

Interesserer du dig for forbrug, virksomheder og reklamer, og vil du opdateres med artikler om emnerne? Så like MX Penge på Facebook.

Butiksmedarbejderens argument var ikke nok, og Camilla fik derefter sin mor til at gå ned i butikken, men også hun måtte vende tilbage med uforrettet sag.

Derefter satte Camilla sig til tasterne for at beskrive, hvad hun havde været ude for. Hun afsluttede tiraden med:

- Så nu poster jeg dette for at forhindre andre i at blive snydt af dem. MÅ GERNE DELES!!!!'

Opslaget er derefter blevet delt over 600 gange, men nok ikke af den grund som Camilla havde håbet på.

En af delingerne er fra Thomas Risager, der ser Camillas opslag som en grund til at handle MERE i Fakta. Han har delt hendes billede på Faktas egen Facebook-side, hvor han skriver:

- Tak Fakta..... Lige præcis af denne grund vil jeg nu handle MERE i Fakta. I tager det seriøst at beskytte fødevaresikkerheden. Der står jo "må gerne deles", så det gør jeg hermed også her.

LÆS OGSÅ: Fik ekspedient til at bryde sammen - nu har sur kunde henvendt sig

Hans opslag har fået over 10.000 likes, over 1.000 delinger og 1.400 kommentarer. En af kommentarerne er fra Fakta:

- Hej Thomas. Tak for rosen. Vi følger bare reglerne på området. Vi er glade for at mange har hjulpet til at udbrede kendskabet til, at kølevarer ikke kan leveres retur når varen har forladt butikken. Der er nyttig viden for dem, der ikke havde den.

LÆS OGSÅ: Kongepython fik Falck til at rykke ud til Fakta-butik

Fakta afslutter:

- Fødevaresikkerhed er en grundlæggende nødvendighed for at man kan handle trygt og sikkert. Derfor er det naturligvis et meget vigtigt budskab for os, at vi tager fødevaresikkerheden alvorligt, så man trygt kan handle hos os.

Således oplyst, kan vi alle nu gå ud og handle med en ny portion viden i baghovedet. Man kan IKKE returnere kølevarer af hensyn til fødevaresikkerheden.

Så noget godt kom der alligevel ud af Camillas “shitstorm”...


LÆS OGSÅ: Rasende kunde fik ekspedient til at bryde sammen - så tog chefen affære

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress