Af - 05/10-15 06:16

Fra i dag sælger 7-Eleven retter til aftensmadFra i dag sælger 7-Eleven retter til aftensmad

Nu kan du svinge ind i 7-Eleven og komme ud med et aftensmadsmåltid som chili con carne eller lasagne. Det vil ikke tiltrække de unge kunder, mener ekspert.

Bildstrecke im Grossformat »
De nye produkter betyder, at der bliver mindre plads på 7-Elevens hylder til noget af kædens nuværende mad. - Kundernes efterspørgsel afgør, hvad for nogle produkter, som vi skal 'space ned' for, siger Morten Vedel. Han kan dog allerede garantere, at kædens eksisterende sandwich og pastasalater ikke må lade pladsen for de nye produkter, ligesom hotdogen og pizzaen stadig er så populære, at de ikke bliver taget ud. 1) Klassisk lasagne alla bolognese. 2) Chili con carne af oksetykkam med røde kidneybønner, krydret med spidskommen, kanel og mørk chokolade. Serveret med aromatiske basmatiris 3) Asiatiske kødboller med østens krydderier, sauce af champignoner og karljohansvampe. Serveret med aromatiske basmatiris 4) Kylling i rød karry med cremet kokosmælk, bambusskud, citrongræs og limeblade. Serveret med aromatiske basmatiris Retterne kommer til at koste 50 kroner og dermed kan kunderne spare 10-20 kroner, frem for at købe retterne varme fra Cofocos egen restaurant. Helsingør (Stationspladsen), Kastrup (Englandsvej), Herning (Møllegade), Østerbro (Aalborggade, Rigshospitaltet, & Østerbrogade), Kolding (Ndr. ringvej), Charlottenlund (Bernstoffsvej), København Ø (Østerbrogade), København N (Nørrebrogade), Frederiksberg (Falkoner alle), Hellerup (Strandvejen), Frederiksberg (Falkoner alle), København N (Fælledvej), København V (Vesterbrogade), Valby (Toftegårds alle), København S (Artillerivej 50). DSB-Stationer: Svanemøllen, Vanløse, Flintholm, Østerport, Nordhavn, Hovedbanegården. - Fra analyser ved vi, at 50 procent af danskerne ikke har ikke taget stilling til, hvad der skal på spisebordet, når de tager fra arbejde, og for mange virker indkøbsturen i myldretiden uoverskuelig, siger Morten Vedel, der er indkøbschef i 7-Eleven i Danmark. - Der var engang, hvor takeaway for de fleste var lig med pizza til tv-fodbold eller burgers søndag aften. Sådan er det langt fra i dag, hvor danskerne i stigende grad har taget takeaway til sig som et alternativ til madlavning i hverdagen, hvor logistikken kan være svær at få til at gå op, siger Carsten Boldt, direktør i JUST EAT I Danmark har 7-Eleven været etableret siden 1993, hvor den første butik åbnede på Trianglen på Østerbro i København. 7-Eleven har i dag 189 butikker fordelt rundt om i landets storbyer, i provinsen, i Københavns lufthavn og på togstationer.

Hvilke butikker kan du købe den nye aftensmad i, og hvilke produkter vil forsvinde fra 7-Eleven, på grund af de nye produkter - få svar her.

Hotdog, kaffe to go og pølsehorn, som de kalder 'babybites'.

7-Eleven har i mange år mest været kendt for deres små snacks og lidt fedtet to-go mad, men nu melder den amerikanske kæde sig ind i kampen om at sælge danskerne et ordentligt aftensmåltid.

Fra i dag kan du købe chili con carne, kylling i rød karry, lasagne og asiatiske kødboller fra Cofoco i udvalgte 7-Eleven.

- Før i dag havde vi ikke et alternativ til folk, der vil have rigtig aftensmad. Jeg tror, at langt størstedelen af takeaway er pizza og burger, men vi vil gerne lave et mere lødigt aftensmadsmålid. Vi træder vores barnesko med det her produkt, siger Morten Vedel, der er indkøbschef i 7-Eleven, der uddyber, at han med lødigt mener 'sundt' og 'ordentligt'.

LÆS OGSÅ: Danmark bedste takeaway hædres

Tiltaget er en del af 7-Elevens mission om at blive et mere sundt brand. Indkøbschefen fortæller, at kæden gerne vil være en madbutik med sunde og friske varer og med et kioskvalg.

Hos Cofoco, er man ikke nervøs for at være en del af 7-Elevens projekt om at få et sundere brand.

- Det har vi det da fantastisk med. Det er vi ikke for snobbet til. Jeg har ikke noget imod, hvis vi fremstår billige, så længe vi kan stå inde for det mad, vi laver. Det her er en kæmpe mulighed for at få mad ud til en masse mennesker. Sådan kan vi også få prisen ned, siger Torben Klitbo, der er stifter og direktør for Cofoco.

LÆS OGSÅ: LêLê slår dørene op til nyt Street Kitchen på Fisketorvet

Men det sunde alternativ vil ikke tiltrække de unge. Det mener ernæringsekspert Preben Vestergaard Hansen:

- Det er fire klassiske retter, som ofte vinder gehør i forhold til unge, men det er vel også unge, der er hovedparten af deres kunder. Jeg tror dog kæden får svært ved at få retterne til at falde i de unges smag, da unge stadig har et meget usundt kostmønster. Jeg tror, de går i 7-Eleven, fordi de vil have en hurtig snak eller en hotdog, siger Preben Vestergaard Hansen, kandidat i human ernæring, ved Professionshøjskolen, Metropol.

Han fortæller, at 7-Eleven med deres nye retter dog ej heller lokker de mere modne til. Hvis det var kædens mission, burde de ifølge Preben Vestergaard Hansen, servere frikadeller med sovs og kartofler.

Kan du godt lide at læse om nye investeringer på madområdet, og vil du opdateres om emnerne, så like MX PENGE på Facebook.

LÆS OGSÅ: TV: Har pave Frans bestilt take-away?

LÆS OGSÅ: Junkfood skaber tykke og aggressive hunde

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress