Af - 10/09-15 06:53

Som 13-årig fik han en usædvanlig ide, nu omsætter han for millionerSom 13-årig fik han en usædvanlig ide, nu omsætter han for millioner

Han var 13 år, da han blev medlem af diverse mødregrupper på Facebook. I dag ved 17-årige Mads Herlev mere om børns motorik end en nybagt mor.

Bildstrecke im Grossformat »

Sådan går det for Mads Herlevs virksomhed.

Slik, lækkert mærketøj eller flotte smykker.

Hvis du skulle have dit eget firma, hvad ville du så sælge?

Det er nok de færreste drenge på 13 år, der drømmer om at sælge babylegetøj. Heller ikke Mads Herlev. Alligevel er det i dag babylegetøj, der har indbragt hans virksomhed en millionomsætning.

- Det kunne da være fedt at sælge fede sneakers eller hipt tøj – som man kunne få billigt. Men min far arbejder i et firma, der leverer legetøj, og derfor var det oplagt for mig at sælge hans firmas produkter, siger Mads Herlev.

Dengang oprettede han netbutikken Babytoys.dk, der solgte legetøj til babyer. I dag er han 17 år og engageret i alt inden for babylegetøj OG babyudstyr. For nyligt har han nemlig oprettet en ny netbutik til sidstnævnte.

- Jeg ved mere om børns motorik end en nybagt mor, griner Mads Herlev.

LÆS OGSÅ: 21-årige Jacob savnede Snapchat-funktion – nu har han skabt den selv

Da det ikke ligger hans alder lige for have at viden på området, har han måtte tage alternative metoder i brug for at skaffe sig viden.

- Jeg meldte mig ind i diverse Facebookgrupper med nybragte mødre i. Mødregrupper eksempelvis. Her spørger møderne om diverse spørgsmål. Dem læste jeg for at følge med i, hvad der trendede, siger Mads Herlev.

Er du interesseret i penge og forbrug, og vil du opdateres med historier om emnerne, så like MX PENGE.

Han understreger dog, at hans passion ikke så meget ligger i hans virksomhedsprodukter, men i alt det praktiske med at drive en virksomhed.

Eksempelvis har Mads Herlev måtte sætte sig ind i, hvordan man søgemaskineoptimere, for at sikre sig, at kunderne finder hjemmesiden, når de søger på nettet. En viden, der blandt andet har gjort, at hans netbutik har overlevet i en branche, hvor den ene netbutik popper op efter den anden:

LÆS OGSÅ: Ung iværksætter: Nye studieregler er en spændetrøje

Hver mor, der går på barsel prøver at starte en netforretning. Når de har fået deres lille pus keder de sig og begynder at sælge babytøj, nu hvor de er så meget inde i den verden. Men efter seks måneder lukker de som regel igen, fordi det går op for dem, at der ligger meget arbejde i for at skaffe kunder til sitet.
Det fortæller Mads Herlev.

LÆS OGSÅ: Dansk teenager med utraditionel idé: Tjener penge på at "ødelægge" dyre sko

LÆS OGSÅ: Mode-webshop taget i fupnummer

LÆS OGSÅ: Kunder raser over mode-webshop

LÆS OGSÅ: 18-årig snød alle til at tro på million-succes: Derfor gjorde jeg det

LÆS OGSÅ: Dansk iværksætter hyldes af CNN som fremtidens mand

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress