Af - 20/04-16 14:55; Opdateret: 24/04-16 11:42

Jakob lod hele Facebook kigge med, mens han sloges med ElgigantenJakob lod hele Facebook kigge med, mens han sloges med Elgiganten

Lange klagemails og sure telefonopkald. Det plejer at være sådan, utilfredse kunder forsøger at råbe virksomheder op. Jakob tog en alternativ metode i brug.

Se den første video som Jakob Skovgaard lagde op på Facebook. Han er bestemt ikke tilfreds med sit nye køkken fra Elgiganten. Se video i større format i vores videosektion Videoportal

Hvad stiller man op, når man får leveret en vare, man er utilfreds med, men butikken ikke giver lyd fra sig?

Det spørgsmål stillede 32-årige Jakob Skovgaard sig selv, da han havde fået leveret sit nye køkken fra Elgiganten, som bestemt ikke levede op til forventningerne.

- Jeg havde det her køkken, som ikke fungerede, og der var ingen, der tog ansvar for noget. ”Vi skal nok se, om vi kan gøre noget ved det”, svarede Elgiganten gentagende gange, men der skete bare ingenting, forklarer Jakob Skovgaard fra Amager til metroxpress.

LÆS OGSÅ: Nettet morer sig: Par har højlydt sex og får sjovt klagebrev fra nabo

Køkkenets VVS-installationer var ikke installeret rigtigt, så hverken opvaskemaskine eller vaskemaskine fungerede. Der var også sket fejl i forhold til levering og afhentning. Jakob Skovgaard havde også fået leveret et defekt køleskab, og da Elgiganten leverede et nyt, tog de ikke det defekte med.

Det var blandt andet nogle af de ting, der var galt med Jakob Skovgaards nye køkken.

I et forsøg på at fange virksomhedens opmærksomhed, optog Jakob Skovgaard en video, hvor han viste rundt i sit køkken og påpegede alle dets fejl.

- Hej Elgiganten. Det er jeres yndlingskunde Jakob, starter Jakob Skovgaard, hvorefter han på humoristisk vis viser rundt i køkkenet.

Interesserer du dig for virksomheder, reklame og forbrug, og vil du opdateres med artikler om emnerne? Så like MX Penge på Facebook.

- Jeg vil gerne lige starte med at vise jer det fine område herovre. Der havde jeg forestillet mig, at der skulle stå et spisebord, der står så nogle hvidevarer nu, forklarer Jakob Skovgaard i videoen.

Seerne bliver også vidne til, hvordan han forsøger at finde små lyspunkter ved det uduelige køkken. Eksempelvis lukker nogle skabslåger ikke i, når man skubber til dem. "Det er skide smart lavet, for sådan får man ikke fingrene i klemme", fortæller Jakob Skovgaard.

LÆS OGSÅ: Skatteadvokat: Mine klienter venter i årevis

Videoen lagde han på sin Facebook den 7. april. Og så gik det stærkt. 467 delte videoen, som blev set over 130.000 gange, og det strømmede ind med lignende historier fra andre kunder i Jakob Skovgaards indbakke på Facebook.

Folk delte også videoen på Elgigantens Facebook med besked til virksomheden om, at de burde ordne Jakob Skovgaards køkken i en fart.

Videoen blev også set af Elgiganten, som reagerede:

- Pludselig var der ingen grænser for Elgigantens hjælpsomhed. De lovede af fixe tingene, siger Jakob Skovgaard.

LÆS OGSÅ: Organisationer vil give børn et mobbe-arbejdstilsyn

Men køkkenet blev langt fra bragt i orden efter videoen, og det betød, at Jakob Skovgaard optog en ny med de fejl, der stadig var i køkkenet. Ja faktisk skulle der hele fem videoer til, før køkkenet blev bragt i orden.

Vi er rigtig kede af, at vi begik fejl i håndteringen. Det er ikke godt nok, og det beklager vi. Et nyt køkken skal selvfølgelig bare være i orden, og vi er enormt glade for, at det er kommet på plads, og kunden er glad.
Det skriver Frederik Danvig til metroxpress. Han er kommunikationschef for Elgiganten.

Elgiganten har nu givet Jakob Skovgaard en erstatning på 7.000 kroner for alt besværet, hvilket svarer til 10 procent af købsprisen. Men til at starte med tilbød de ham et gavekort på 2.000 kroner. Et tilbud, Jakob Skovgaard langt fra var tilfreds med, og det krævede endnu en video, at få Elgiganten til at omformulere deres tilbud.

I dag har Jakob Skovgaard ikke lyst til at købe flere køkkener af Elgiganten.

Se Jakob Skovgaards fire videoer her. Den første kan du se øverst i artiklen.

Den anden video:

Den tredje video:

Den fjerde video:

Den femte video:


LÆS OGSÅ: Power åbner flere varehuse i offensiv mod Elgiganten

LÆS OGSÅ: Fona lukker og bliver til Elgiganten

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress