Af - 25/07-16 18:30

Johanna raser over H&M-medarbejder på Facebook: Kan du forstå hende?Johanna raser over H&M-medarbejder på Facebook: Kan du forstå hende?

- Jeg var så tordnende vred ! skriver svenske Johanna Schille i et Facebook-opslag, efter hun og sønnen shoppede tøj i H&M.

Bildstrecke im Grossformat »
I Facebook-opslaget ligger Johanna Schiller ikke skjul på, at hun var "skuffet" og "vred" da hun forlod butikken. Her ses H&M i Frederiksberg Centret. I 2011 bevidste tøjkæden, at de var meget andet end det. De havde nemlig en såkaldt "Reboot Camp" på Roskilde Festivalen. Altså et område, hvor der var sat H&M-telte op, og hvor man kunne slange sig i sofaer med en drink og sandwich i hånden. Teltene blev lavet i samarbejde med kollektionen "Fashion against aids", Sådan så udstillingsvinduet ud i H&M i anledningen af det kongelige bryllup 14. maj 2004. Her ses en dekoratør, der er ved at gøre vinduesudstillingen bryllupsklar. Tilbage i 2004 lavede H&M et samarbejde med den internationale modedesigner Karl Lagerfeld. Han designede en hel basisgarderobe til H&M. Samarbejdet mellem Karl Lagerfeld og H&M var det første designersamarbejde i H&M's historie, og det blev sådan en succes, at H&M siden hen har teamet op med flere anerkendte brands. Men sidenhen er køerne vokset sig endnu større, hver gang H&M har teamet op med en ny designer. Her ses køen foran H&M på Kultorvet i København i anledningen af Karl Lagerfeld-kollektionen. I 2010 kunne danskerne købe en designerkollektion fra modehuset Lanvin i H&M. Det var dog kun fire af de danske H&M-butikker, der solgte det eksklusive tøj, som eksempelvis i H&M på Amagertorv. Her ses køen foran butikken. Lanvin-kollektionen kunne byttes på samme vilkår som det almindelige tøj. Folk, der havde stået i kø, tog derfor for sig for at være på den sikre side. Telte, festivalstole og soveposer var taget i brug hos de unge, der lå i kø for at få fingrene i H&M's Balmain-kollektion i 2015. På billedet ses 15-årige Aylin Jacob fra København, der ventede et døgn på at købe en hættetrøje og en t-shirt fra Balmain. Unge ned til 15 år lå i kø i flere dage at komme først til mølle, da kollektionen fra Balmain kom i H&M-butikkerne i 2015. På billedet ses Silja Lind 16 år fra Helsingør, der ikke helt fik hvad hun kom efter, men brugte alligevel 4000 kroner. Et par klipklappere, en hårbørste eller et ekstra sæt undertøj. Har du glemt noget i din feriepakning, har man siden 2011 haft mulighed for at købe det i H&M, som det forår åbnede en butik i Kastrup Lufthavn.

- Du ved vel, at det er pigebukser. Sådan spurgte ekspedienten, da svenske Johanna Schiller ville købe bukser til sin dreng.

- Jeg er så skuffet over voksne, som burde være rollemodeller og hjælpe til, at alle bliver stillet lige, men som i stedet sætter folk i bås.

Sådan skriver svenske Johanna Schille i et opslag på Facebook, hvor hun fortæller om en mindre heldig oplevelse, hun havde i H&M i Sverige.

Johanna Schiller og hendes 3-årige søn Bosse var i H&M for at købe tøj til Bosse og hans lillesøster. De købte to par bukser til ham og to til lillesøsteren. Men da tøjet blev lagt på disken, fik Johanna Schiller en reaktion fra kasseekspedienten, som hun hellere havde været foruden:

LÆS OGSÅ: Zalando kampsælger tøj i første halvår

- Bosse elsker at snakke med alle, så han fortalte kasseekspedienten, at han skulle have nye bukser. Kasseekspedienten kiggede på bukserne og så på mig, mens hun sagde: "Du ved vel, at det er pigebukser? De hænger i pigeafdelingen", skriver Johanna Schiller i sit Facebook-opslag og fortsætter:

Jeg var så tordnende vred !

Interesserer du dig for historier, der handler om forbrug og større danske virksomheder, så like MX Penge og bliv opdateret med artikler om emnerne.

Bosse stod ved siden af og hørte samtalen. Han hev sin mor i trøjen og sagde, at han gerne ville have bukserne, selvom han var en dreng.

Johanna Schiller svarede trods sit humør ekspedienten roligt og endte med at købe bukserne til sin søn. Men i Facebook-opslaget ligger hun ikke skjul på, at hun var "skuffet" og "vred", da hun forlod butikken.

LÆS OGSÅ: Tv-værts kjole gav tusindvis af klager: Synes du, der er noget galt?

Heldigvis har oplevelsen dog ført noget godt med sig, for Johanna Schiller blev morgen efter meget stolt af sin søn. Bosse havde nemlig ikke glemt episoden, da han næste dag tog sine nye bukser på:

- Mor, man må have det tøj på, man vil, skriver Johanna Schiller, at sønnen havde sagt.

Hertil svarede hun:

- Ja mit kære barn, du må have lige det tøj på, som du vil.

LÆS OGSÅ: Kvinde sætter Playboy-model bag skamløs nøgen-snap på plads med genialt modsvar

Johanna Schiller har ikke kontaktet den pågældende butik, men H&M's pressemedarbejder, Joanna Morell, har i en mail til svenske metro kommenteret episoden:

- Det var en uheldig kommentar fra vores medarbejder, og vi kontakter butikken for at understrege det, skriver hun i mailen til metro.

LÆS OGSÅ: Find dit perfekte strand-outfit her

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress