Af - 12/05-16 19:20; Opdateret: 13/05-16 09:20

14-årig takker nej til 200 millioner kroner for sin virksomhed14-årig takker nej til 200 millioner kroner for sin virksomhed

Hvorfor takker man som 14-årig nej til et trecifret milliontilbud? Fordi virksomheden bliver mere værd, selvfølgelig!

Bildstrecke im Grossformat »

Mens de fleste teenagere knokler som flaskedrenge, bagerjomfruer eller lignende for at spare sammen til den nye smartphone, har den blot 14-årige business-knægt Taylor Rosenthal fra Alabama, USA, for nylig takket pænt nej tak til et tilbud på 30 millioner dollar for sin virksomhed RecMed First Aid. Det skriver Foxbusiness.com.

Den purunge iværksætter har opfundet en førstehjælpsautomat, hvor man kan trække plastre, forbindinger og lignende, hvis uheldet er ude. Tanken er, at automaterne skal opstilles ved stadioner, forlystelsesparker, naturparker og lignende steder.

- Jeg har spillet baseball i 10 år, og hver gang et barn er kommet til skade til en turnering, er der ikke nogen, der har kunnet finde et plaster. Jeg ville gerne opfinde noget, der kunne løse det problem, siger han i et interview med FOX Business Network’s Varney & Co.

Interesserer du dig for erhverv og iværksætteri, og vil du opdateres med artikler om emnet? Så like MX Penge på Facebook.

I samme interview fortæller han, at 'et stort medicinalfirma' har tilbudt ham 30 millioner dollar – svarende til 196 millioner kroner med dagens dollarkurs – for hans firma. Da han bliver spurgt, hvorfor han takkede nej til milliontilbuddet, svarer han:

- Jeg overvejede det et stykke tid, men det føltes ikke som det rigtige tidspunkt. Vi vil hellere vækste og udvikle firmaet en smule mere, og i et længere perspektiv vil det måske blive en smule mere værd.

LÆS OGSÅ: 11-årig iværksætter scorer 70 millioner kroner

Taylor Rosenthal ventes at sende de første patenterede førstehjælpsautomater ud til kunderne i efteråret.



LÆS OGSÅ: Genialt: Danske iværksættere fjerner vindstøj fra mobilen

LÆS OGSÅ: 18-årige Patrick har satset børneopsparingen på eget tøjmærke

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress