Af - 10/05-16 14:24; Opdateret: 10/05-16 15:14

Her er Nordeas nye logoHer er Nordeas nye logo

Nordea får ny visuel identitet, der skal holde banken oppe på beatet i fremtiden.

Bildstrecke im Grossformat »

Halvandet år har det taget den nordiske storbank at nå frem til et nyt logo, der skal tage storbanken ind i fremtiden og vise menneskelig og finansiel puls. Se det i galleriet herover.

De sidste 15 år har danskerne været vant til det sejlbårne Nordea-logo, men nu har banken i samarbejde med det svenske designbureau Bold skabt et nyt et af slagsen, der skal passe til bankens visioner for fremtiden. Det skriver Huset Markedsføring.

Interesserer du dig for erhverv, forretning og forbrug, og vil du opdateres med artikler om emnerne? Så like MX Penge på Facebook.

Logo-ændringen betyder, at sejlet droppes og skrifttypen presses en smule sammen.

Der skrues en smule op for det blå, der suppleres af pulslignende former, som tilsyneladende skal signalere, at banken er med på beatet.

- Udover at den nye identitet rummer flere og varmere farver, så er den også skræddersyet til at kunne begå sig langt bedre i en moderne og digital virkelighed, hvor vores kunders adfærd ændrer sig med lynets hast, forklarer Helena Andreas, leder af Group Marketing & Communications i Nordea.

Det vides endnu ikke, hvor store summer, der er blevet brugt på den nye visuelle identitet, der rulles ud i løbet af 2016.

LÆS OGSÅ: Nordea dropper samarbejde med advokatfirma i Panama

LÆS OGSÅ: Presset Nordea kan ikke vurdere effekt af skattely-læk

LÆS OGSÅ: Nordeas topledelse er lodret uenige om bidragssatser

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress