Af - 29/07-16 15:01

Fitnessblogger: Så meget tjener jeg på en dårlig dagFitnessblogger: Så meget tjener jeg på en dårlig dag

- Det er latterlige beløb. Jeg kender folk, der arbejder røven ud af bukserne for den slags penge, siger han om sin forretning på Instagram.

storybild

En britisk fitnessinstagrammer løfter sløret for, hvor meget han tjener på de sociale medier.

Det skriver Forbes.

Det er ingen hemmelighed, at Instagram ikke blot er tidsspilde for nogle mennesker.

Nogle bliver rige på grund af deres følgere og de penge, som producenter er villige til at betale dem. De skal blot lufte netop deres produkt overfor deres trofaste publikum eller på baggrund af folks tiltro til deres evner.

LÆS OGSÅ: Fitnessblogger beviser, at vægten ikke bør styre dit selvværd

En af dem er fitnessmanden Ross Dickerson, der har mere end en million følgere. Hvis han blev malet hvid, så kunne han let gå for at være en græsk gud. Og han tjener da også penge på sin imponerende fysik.

For ham er det sociale medie en forretning. En ganske lukrativ en af slagsen.

- Hver gang, jeg slår noget op, så prøver jeg at tjene så mange penge som muligt. Jeg forsøger at få så mange folk over fra min Instagram-side til min hjemmeside (der sælger trænings- og kostplaner red.) Det er målet med hver eneste opslag, siger han overfor Forbes.

Ross forklarer, at han mindst tjener 500 pund, eller lidt over 4.400 danske kroner. Det er endda på en dårlig dag.

- Det er ret simpelt. Hurtige, men store penge, siger han til Forbes.

Når Ross også lejer sin platform ud på Instagram til annoncører, så koster det også. Han tager omkring 2.000 kroner for at have en post liggende i to timer. Skal den ligge der længere, så bliver prisen større. Ellers tager han opslaget ned.

LÆS OGSÅ: PRUT! Model deler ærligt foto: Sådan er det også at være mor


Det kræver, at man holder tungen lige i munden, når man sniger reklame ind på de sociale medier. Selv om reklamelovgivningen kræver, at man viser tydeligt, når det sker. Alligevel er personligheder, eller 'influencers,' som de bliver kaldt, blevet en værdifuld resurse for marketingsfolk, der gerne vil have fat i det flygtige unge segment.

Dog er der én dødssynd, der kan sende den gode forretning i knæ. Og det er at sælge ud.

- Jeg kunne tjene så mange flere penge, hvis jeg ville. Jeg skulle bare sælge ud. Jeg er blevet tilbudt helt latterlige beløb for at slå ting op på Instagram - som for eksempel produkter til tandblegning. Jeg siger dog altid nej. Jeg kunne tjene 44.000 mere om måneden, men så ville jeg ligne en 'sellout,' forklarer Ross Dickerson overfor Forbes.

Sponsoraterne kommer dog i alle afskygninger. Forbes beskriver for eksempel en husmor med 500 følgere, der blev tilbudt en kasse helsedrik. Hun skulle blot lave et positivt opslag om mærket.



LÆS OGSÅ: Model gemte sig bag makeup i 10 år: Nu står hun frem med sjælden hudsygdom

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress