Af - 03/01-16 15:43; Opdateret: 03/01-16 16:24

18-årige Patrick har satset børneopsparingen på eget tøjmærke18-årige Patrick har satset børneopsparingen på eget tøjmærke

Findes det ikke, må man lave det selv. Det var tanken bag nyt dansk tøjmærke, som den blot 18-årige iværksætter Patrick Raymond Hansen står bag.

Bildstrecke im Grossformat »

Den amerikanske sanger og producer Brandon Beal, som står bag 'Twerk it like Miley' med danske Christopher med på vokal på det DMA-vindende clubhit er trukket i jeans, som den blot 18-årige danske iværksætter og 2.-års hhx-studerende Patrick Raymond Hansen fra Taastrup har designet og fået produceret til sin første kollektion i sit eget tøjmærke 'Raremond'.

- Det startede med, at jeg ville købe nogle sorte hullede jeans. Problemet var bare, at jeg ikke kunne købe dem nogen steder, siger Patrick Raymond Hansen.

Er du interesseret i iværksætteri, forbrug og privatøkonomi, og vil du opdateres med historier om disse emner, så like MX PENGE her

Brandnavnet spiller på, at mærket er eksklusivt – sjældent – og Patricks mellemnavn. I første omgang har han designet to forskellige jeans i rå street-stil med huller, kæder og camouflage-lapper.

Han fik ideen i sommerferien 2014, og først her i julen kunne han efter et langt sejt træk præget af misforståelse mellem ham og producenten i Vietnam endelige pakke 150 limited edition-bukser ud og åbne for salg juleaftensdag på Raremond.com.

LÆS OGSÅ: Iværksættersucces: Jon og Kim slukker din tørst

Ideen med camouflage-lapperne opstod, fordi producenten havde klippet alt for store huller i den ene halvdel af bukserne, fortæller Patrick. Han stod i starten af december - efter halvandet års arbejde - med 75 par jeans, som var ødelagte, og han skreg sin frustration ned i sin hovedpude.

- De næste to dage kørte jeg hjemmefra tidlig om morgenen for at besøge diverse stofbutikker og systuer og kom hjem sent om aftenen. Det endte med, at jeg købte en masse camouflage-stof, fik en aftale med en systue og fik dækket de store huller med camouflage stof, siger Patrick og tilføjer:

- Salget er gået over al forventning. Jeg har allerede solgt en fjerdel af kollektionen.

LÆS OGSÅ: Iværksætter-succes: Louise og Camilla fandt hul i markedet

Den unge iværksætter satser på at få sit helt store gennembrud til Copenhagen Fashion Week i februar, hvor han sammen med to andre nye danske tøjmærker, O'kana og Rosa Noa, inviterer modefolk og indkøbere til modeshow på Zoo Bar i København.

- Planen er at få mit tøj ud i butikkerne. Men hvis en indkøber vil have leveret 500 par jeans, er mit svar nej. Det vil udvande mit koncept om, at tøjet skal være eksklusivt. Jeg vil ikke producere mere end omkring 100 eksemplarer af hvert design.

LÆS OGSÅ: WOW: Karl har overmalet sine dyre Kanye-sneakers

Patricks næste kollektion, som tæller mindst fem nye designs, er klar til sommer, hvor han efter at have afsluttet hhx vil satse fuld tid på at gøre Raremond til Danmarks nye eksklusive streetwear.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress