Af - 01/11-16 08:25; Opdateret: 01/11-16 10:11

Fra i dag er det slut: Nu eksisterer Star Tour ikke længereFra i dag er det slut: Nu eksisterer Star Tour ikke længere

I 20 år har millioner af danskere rejst med rejsearrangøren Star Tour. Men fra i dag kommer navnet til at været et helt andet.

storybild

Screenshot af gammel Star Tour-reklame. (Billede: Scanpix/PR-foto)

Siden 1996 har millioner af danskere rejst med rejsearrangøren Star Tour. Men fra og med i dag må charterturister vænne sig til at flyve ned i varmen under et helt andet navn.

Star Tours har nemlig skiftet navn til TUI, oplyser rejseselskabet på sin hjemmeside.

Like MX Penge på Facebook, hvis du vil opdateres med artikler om forbrug, iværksætteri og arbejdsmiljø.

TUI er - ifølge selskabet selv - verdens største arrangør af rejser og har ejet Star Tour i 15 år. Star Tours har i årenes løb haft det smilende røde logo til fælles med moderselskabet. Men nu har man så valgt, at de også skal dele samme navn.

Navneskiftet markerer ifølge TUI en forandring hos rejsearrangøren, der hidtil har fokuseret på den traditionelle charterrejse.

Nu skal rejserne være mere moderne og personlige, lyder det i en pressemeddelelse.

- Den moderne rejsende vil have hoteller og flyløsninger, der passer til deres individuelle behov. Når vi bliver TUI, får vores danske kunder flere valgmuligheder i form af et bredere rejseprogram med nye rejseformer og nye rejsemål over hele verden, siger Gorm Pedersen, der er sales- og country manager i Star Tour, i pressemeddelelsen.

LÆS OGSÅ: Charterselskab satser på flere afgange i Billund Lufthavn

Rejsende med Star Tour vil dog kunne genkende det røde smil i TUI’s logo, der også fremover kommer til at pryde rejsearrangørens fly, busser og hjemmeside. Og de mest populære familiehoteller bliver fortsat bemandet med danske guider og den velkendte Bamse. Men rejsearrangøren melder, at der vil komme endnu flere familiehoteller i nær fremtid.

- Vi skifter navnet, men vores smil er det samme, og gæsterne på destinationen vil ikke mærke nogen forandring. Vi kommer til at have de samme guider og de samme hoteller for både børnefamilier og par, blot flere af dem, fortæller Gorm Pedersen, der samtidig mener, rejseselskabet vil kunne give kunderne bedre priser og højere kvalitet ved at fremstå under ét samlet navn.

LÆS OGSÅ: SAS havde mest fyldte fly nogensinde i juli

Den danske branding-ekspert professor Majken Schultz fra CBS er dog ikke imponeret over det nye navn. Hun siger til BT, at hun synes, at det kan lyde som en fløjtelyd på dansk.

- Det navn ligger ikke godt for et dansk tungebånd, men der er jo tale om en større international virksomhedsgruppe, hvor man må mene, at man kan hente en eller anden form for rationalisering hjem på at ville hedde det samme i alle lande. Det er jo næppe noget, man gør for de danske kunders skyld, og det er i hvert fald ikke et navn, der umiddelbart fænger. Man risikerer at miste goodwill og loyalitet, og det er da i hvert fald et endegyldigt farvel til Stig Elling-æraen og en dansk tilgang til tingene, siger hun til BT.

LÆS OGSÅ: Fly ramt af fugl: Danske passagerer strandet på lille ø

LÆS OGSÅ: Pilot suspenderet efter sex-fotos: Onanerede i luften iført nylonstrømper

LÆS OGSÅ: Fuld pilot ville lette fra Frankfurt med 274 passagerer

LÆS OGSÅ: Kvindelig pilot har 200.000 følgere på Instagram: Kan du se hvorfor?

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress