Af - 17/05-15 09:54

To iværksættere har knækket koden til god service på nettetTo iværksættere har knækket koden til god service på nettet

Skriftlige smil og virtuelle venlige blikke. At yde god service på nettet er en disciplin for sig, og det har ejerne bag virksomheden Trendhim gjort sig til mestre i.

Bildstrecke im Grossformat »

Trendhim har fundet de skæve gloser frem og skabt kundemails, der vækker smil og positive tilbagemeldinger fra kunderne.

'Din ordre er nu blevet sendt'.. Sådan en mail modtager mange danskere, når de har handlet på nettet, og deres vare er blevet afsendt. Men hvis du handler hos Trendhim, vil du modtage denne mail:

Find lagkagen og flagene frem.. ..din ordre er afsendt og blevet nænsomt pakket ind i det fineste uld fra en enhjørning og drysset med englestøv, hvorefter den blev overbragt til PostDanmark på en pude betrukket i dragelæder. Så der er masser at fejre :-)

LÆS OGSÅ: Jyderne giver bedre service end københavnerne

Serviceniveauet i Danmark halter, og det gør ejerne bag smykke- og accessoriesfirmaet Trendhim noget ved med deres uformelle mails til kunderne.


LÆS OGSÅ: Nu kåres bedste buschauffør i Midtjylland

Anmeldelserne på Trustpilot taler deres tydelige sprog. Kunderne er vilde med den personlige og utraditionelle tone, og det er også ejerens opfattelse:

- Vi fandt hurtigt ud af, at kunderne elsker, når vi viser lidt af os selv. Ikke en eneste gang er vi blevet mødt med, at folk ikke synes, det er professionelt nok. Jeg tror, det er en myte, at man skal være formel og professionel, når man snakker med kunder, siger Sebastian Petersen, ejeren bag Trendhim.

LÆS OGSÅ: MX's læsere: Vi vil have bedre service i Danmark!

Han mener selv, at virksomhedens mails rammer kunderne i øjenhøjde.

- Hos andre virksomheder er mails ofte korte, kedelige og helt standard. Ingen sjæl.
Bare små ting som smileys i mails fra kundeservice, har vi erfaret gør en kæmpe forskel. Uprofessionelt? Ja det vil mange sige. Men personligt? JA!

LÆS OGSÅ: TV: Stewardesse tager service til et højere niveau

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress