29/02-16 09:01

Kendt tv-vært får nyt job: Det skal han lave nuKendt tv-vært får nyt job: Det skal han lave nu

Kendt tv-vært og skuespiller springer ud som iværksætter med app med reklame-quizzer.

storybild

Pelle Hvenegaard er idemanden bag reklame-quiz appen Addies. (Billede: polfoto/arkiv)

Han er måske bedst kendt som tv-vært i dating-programmet Dagens Mand eller som drengen Pelle i den Oscar-vindende film Pelle Erobreren. Men der bor også en iværksætter i 40-årige Pelle Hvenegaard. For omkring to år siden, fik han – mens han stadig var redaktør på TV 2 – ideen til en reklame-quiz, som han nu sammen med tre forretningspartnere har videreudviklet til appen Addies, der kan downloades i App Store og Google Play.

LÆS OGSÅ: TV: Han skulle erobre men... Kendt tv-vært kikser fælt på vild bane

- Ideen kom af, at det er utrolig svært at fastholde folk foran tv-skærmene, når der kommer reklamer. Reklameblokkene blive jo brugt til at gå på toilettet, tjekke telefonen og alt muligt andet. Så tænkte jeg: Vi skal have en reklame-quiz, hvor man kan vinde præmier ved for eksempel at kunne svare på, hvilken farve bilen havde i Opel-reklamen, siger Pelle Hvenegaard.

Er du interesseret i iværksætteri, forbrug og privatøkonomi, og vil du opdateres med historier om disse emner, så like MX PENGE her


Han luftede ideen over for TV 2, men endte med selv at realisere den. Addies gik i luften i november sidste år og har på tre måneder haft 4.500 brugere, der har set 80.000 reklamefilm.

I modsætning til mange konkurrencer på for eksempel Facebook sælger Addies ikke brugernes kontaktoplysninger videre til annoncørerne, som efterfølgende tæppebomber brugerne med tilbud.

- Hos os er det brugerne, der opsøger annoncørerne og ikke omvendt. Vi giver ikke brugernes e-mailadresser videre til annoncørerne. Annoncørerne får nogle dedikerede brugere mod at udlodde en præmie, og så er quizzerne faktisk sjove, siger Hvenegaard.

LÆS OGSÅ: Pelle Hvenegaard vil være far: Vi venter bare på opkaldet

Addies har for eksempel kørt en reklamequiz for Apollo, hvor hovedpræmien var en rejse til Dubai, og i øjeblikket kører der en reklame-quiz fra Kanal 4, hvor præmien er et Smart TV.

Lige nu ligger Hvenegaard og Addies i forhandlinger med en investor. Målet er at nå op mod en halv million danske brugere, og på lidt længere sigt skal appen rulles ud over Danmarks grænser.

LÆS OGSÅ: Kendtes advokat tror stadig på retssag mod Se og Hør

- Det vil da være fedt, hvis appen eksploderer og bliver en kæmpe forretning. I første omgang vil det være fint, hvis jeg kan give mig selv 25.000 kroner i løn om måneden i år. Men det handler ikke så meget om pengene, men mere om at kunne sige: Tjek, jeg gjorde det. Vi har lavet en app, som fungerer!
Selv hvis appen udvikler sig til en gigantsucces, vil Pelle Hvenegaard altid have gang i flere ting.

- Jeg holder aldrig op med at lave fjernsyn, for det, synes jeg, er skidesjovt.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress