Af - 26/07-16 12:00; Opdateret: 26/07-16 16:13

Danmark får ny fitnesskæde: 39 kroner per uge og natklub-stemningDanmark får ny fitnesskæde: 39 kroner per uge og natklub-stemning

I den nye fitnesskæde er det muligt at betale per uge eller per gang.

storybild

Rasmus Ingerslev fra Repeat. (Billede: PR/Repeat)

Fra september måned kan du træne i Danmarks nye fitnesskæde, som har fået navnet Repeat. De to første centre kommer til at ligge i henholdvis København og Odense.

Stemningen bliver anderledes end i det typiske fitnesscenter, der er henvendt dem, der er unge og føler sig unge.

"REPEAT bliver helt enkelt super fedt. Tænk på en trendy café i råt design og industrielle materialer med tryk på musikken, lidt SoHo agtigt, mere end et sædvanligt fitnesscenter. Vi har tænkt på alle detaljer i indretning, udstyr og hvordan vi skaber den mest smidige brugeroplevelse generelt. Det bliver et miljø hvor de unge millennials, og dem der er young-at-heart, vil føle sig hjemme og have lyst til at træne” lyder det fra idémand og bestyrelsesformand Rasmus Ingerslev i en pressemeddelelse.

Vil du gerne opdateres med artikler om gode tilbud, nye forretningsinitiativer og andre pengerelaterede emner? Så like MX Penge på Facebook.

På hjemmesiden beskrives fitnesskæden derudover med ordene "metropolitan and urban environment". Og administrerende direktør Hans-Henrik Moe Sørensen uddyber overfor metroxpress:

- Vi henvender os til dem, der har en ungdommelig tilgang til træning og kan lide klubstemning, høj musik og gang i den, siger han.

- Der kommer til at være en natklub-agtig stemning, hvor lyset er dæmpet og musikken er højere end i det typiske fitnesscenter. Vi har haft en indretningsarkitekt på, og hyret scenograf til at hjælpe med belysningen i centrene - og en DJ til at sammensætte musikken, siger Hans-Henrik Moe Sørensen.

Og hvad kommer det så til at koste? Hos Repeat vil man ramme markedet med en særlig, fleksibel model. Man kan nemlig træne for 39 kroner per uge, når man er oprettet. Eller også kan man lade sig oprette som medlem og træne for 39 kroner per gang. Der er ingen skjulte gebyrer eller lange opsigelsesperioder, lyder det.

- Forretningsmodellen gør det mere fleksibelt at træne og finde en løsning i forhold til den livsstil, man søger. Man kan få et ugemedlemsskab eller betale per gang. Samtidig kommer der til at være døgnåbent, og vi bruger den nyeste teknologi, der er tilgængelig i dag. Så man kommer til at bruge sin mobil til at få adgang og til køb i centrene, siger Hans-Henrik Moe Sørensen.

- Vi har et oprettelsesgebyr på 99 kroner, eller er der ingen gebyrer overhovedet, siger han.

For de hurtige, der melder sig til på hjemmesiden nu, er der dog et billigere medlemsskab uden oprettelsesgebyr.

Centrene kommer til at have personale i dag- og aftentimerne. Man kommer til at kunne træne kondition og styrke med frie vægte og maskiner. Derudover kommer der arealer til funktionel træning, og som noget særligt, vil der være rum, hvor man kan prøve såkaldt virtuelt baseret træning, hvor man vælger den time, man vil have, og får instruktioner på en skærm i rummet, hvor belysningen tilpasser sig træningen. Man kan vælge enten højintensiv intervaltræning eller en mere afslappende body/mind-træning.

Holdet bag den nye kæde. Fra venstre Peter Rehhoff (porteføljedirektør), Rasmus Ingerslev (bestyrelsesformand), Peter Modin (forretningsudviklingsdirektør) og Hans-Henrik Sørensen (adm. direktør). De fire var med til at bygge Fresh Fitness op. Hans-Henrik Moe Sørensen har også en fortid i fitness.dk.

LÆS OGSÅ: GALLERI: De 15 sjoveste øjeblikke fra Fitness World

LÆS OGSÅ: Julie fik sms fra Fitness World: - Du ser sød ud...

LÆS OGSÅ: Hver tredje ung bryder sig ikke om at vise deres krop til andre

LÆS OGSÅ: Populær fitnesskæde bløder penge og vil lukke centre

LÆS OGSÅ: Fitness World får hug for nyt betalingsgebyr

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress