Af - 04/09-16 20:07; Opdateret: 05/09-16 10:06

Ejer af dansk tøjfirma: Derfor giver jeg unge gratis tøj for likesEjer af dansk tøjfirma: Derfor giver jeg unge gratis tøj for likes

Tøjfirmaer giver gratis tøj ud, hvis unge lægger det op på sociale medier og får likes. Nu forklarer en af dem, hvorfor han gør det.

Bildstrecke im Grossformat »

Gratis tøj for likes er et fænomen mange unge kender fra de sociale medier. Nogle synes det er fedt, andre mener, det er spam.

Et dansk tøjfirma ser det mest som god reklame.

- En gang i mellem er der unge, der skriver: "Hvis jeg får 500 likes, kan jeg så få en t-shirt?" Og vi plejer at sige ja, siger Pelle Sommer, der ejer tøjfirmaet Haut de Gamme.

Men hvor mange likes skal der så til, før man kan få noget gratis?

- Det er forskelligt fra mærke til mærke, hvor mange likes der skal til for at få noget gratis tøj. Vi siger 500, forklarer Pelle Sommer til metroxpress.

Like MX Penge på Facebook, hvis du vil opdateres med artikler om gratis varer, nye produkter og iværksætteri.

Tøj for likes-trenden går ud på, at de unge lægger et billede op i nogle grupper, hvor de så beder folk om at like opslaget, så de kan nå målet og få det gratis tøj. Firmaet, Haut de Gamme, som Pelle Sommer står bag, benytter sig af muligheden.

- Personligt synes jeg, det er en fed ide. Det er god reklame. Man kan jo bare scrolle forbi det, hvis man ikke kan lide det, siger han.

Pelle Sommer forklarer, at det primært er 13-15 årige drenge, der skriver til ham.

- De lægger det op i forskellige grupper. Men nu er der mange, der ser det som spam, og det er ærgerligt, at de hater på det, siger han.

Så det er ikke alle, der er lige vilde med fidusen. Men på trods af det fortsætter de:

- Allerede i dag er der fem, der har kontaktet os. Og bare i dag har vi fået tre bestillinger på to timer, hvilket er ret meget, fordi vi er nye og ikke er så store, siger Pelle Sommer.

LÆS OGSÅ: Internettet raser: Er dette verdens værste t-shirt?


LÆS OGSÅ: Nina Agdal tropper op på den røde løber uden trusser

LÆS OGSÅ: Tøjmærke viser, hvordan deres tøj ser ud på forskellige kvinder

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress