Af - 01/04-16 06:08

Spil dig til gratis Tivoli-oplevelserSpil dig til gratis Tivoli-oplevelser

Tivoli lancerer nyt mobilspil, hvor du kan vinde gratis entré og andre gratis oplevelser.

storybild

Tivoli rykker med nyt spil markedsføringen ind på mobilen. (Billede: polfoto/arkiv)

Snart kan du med mobilen i hånden spille dig til gratis entre til Tivoli, en gratis frokost og andre oplevelser i den gamle have. Det er den danske virksomhed Pointvoucher.com, der har udviklet spillet Tivoli Puzzle, hvor spillerne kan optjene point, der kan veksles til værdikuponer – såkaldte vouchers – som kan indløses i Tivoli eller i Pointvouchers shop.

Mens forbrugerne får gratis oplevelser ved at investere tid i spillet, handler det for Tivoli om, at styrke sit brand og sidste ende lokke flere betalende gæster gennem tælleapparaterne og øge indtjeningen.

LÆS OGSÅ: Besøgsfremgang i Tivoli slår igennem på bundlinjen

- Vi ser store store muligheder med spilkonceptet, som dels åbner for nye forretningsmuligheder, dels vil være med til at brande Tivoli, når gæsterne ikke er i haven, siger Elisabeth Milton Hemmingsen, kommerciel direktør i Tivoli.

Pointvoucher.com indgik sidste år et lignende samarbejde med den britiske forlystelsespark Blackpool Pleasure Beach, hvor spillerne kunne vinde præmier med en værdi på op til 800 kroner. Spillet blev downloaded af 38.000 forbrugere, som hver brugte gennemsnitligt fire timer på spillet. 40 procent af de 38.000 forbrugere indløste en voucher i forlystelsesparken.

LÆS OGSÅ: Tivoli offentliggør navnene til Fredagsrock 2016 - hvem skal du se?

- Kombinationen af at udvikle et digitalt produkt med meget høj involvering og en ekstra gulerod virker i forhold til at flytte fødder, siger marketingchef i Pointvoucher.com Nicolai Elmqvist.

Tivoli Puzzle er klar den 1. juli og minder lidt om Candy Crush. Spilerne skal flytte rundt på kendte Tivoli-ikoner for at få dem til at forsvinde. Spillet er gratis.

LÆS OGSÅ: Kim Larsen og verdenskendt dj skal spille i Tivoli

Mobilspil er ikke ukendt terræn i markedsføringsøjemed. For eksempel har 7-Eleven lanceret et mobil-skrabespil, og hos vores naboer i Sverige har McDonald's udviklet et mobil-skispil, som skal bruges sammen med et par 'VR-briller' foldet af papæsken fra et Happy Meal.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress