Af - 26/05-16 17:42

Julie fik sms fra Fitness World: - Du ser sød ud...Julie fik sms fra Fitness World: - Du ser sød ud...

En stor, smilende smiley og et kompliment. Det var noget af indholdet i en sms, som Julie tidligere i dag modtog - angiveligt fra Fitness World. Har firmaet fået ny kundestrategi?

Bildstrecke im Grossformat »

Se den lidt atypiske besked, som angiveligt er sendt af Fitness World.

Når virksomheder kontakter deres kunder, plejer det typisk at være fordi, de har nye tilbud, har en regning, der skal betales eller gerne vil have kunden til at medvirke i en brugerundersøgelse.

Men da 17-årige Julie Strange i morges modtog en sms fra Fitness World, var det med en helt anden dagsorden:

Hej Julie. Du ser sød ud. Håber du får en dejlig dag :-D Mvh, Fitness World, (SMS kan ikke besvares).

Det stod der i sms'en.

- Først tænkte jeg, at det var en kædebesked, men så spurgte jeg mine veninder, der også er medlem af Fitness World, om de havde fået en lignende besked. Det havde de ikke, fortæller Julie Strange fra Horsens til metroxpress.

Interesserer du dig for erhverv og forbrug, og vil du opdateres med artikler om emnet? Så like MX Penge på Facebook.

Metroxpress har kontaktet Fitness World for blive klogere på, om beskeden er en ny servicestrategi fra virksomheden.

- Det ikke er noget, vi er begyndt at gøre i Fitness World. Vi ved simpelthen ikke, hvor den sms kommer fra, men det er da lidt sjovt, siger Charlotte Nordland, der er marketingkoordinator i Fitness World til metroxpress.

Hun pointerer dog, at det ikke er så godt, hvis medarbejderne skriver sådan til virksomhedens kunder.

LÆS OGSÅ: Nu er det slut med mobiler i skoletiden

Sms'en har dog ikke kostet Fitness World Julie Strange som kunde. Tvært imod er hun en anelse smigret over initiativet.

- Jeg synes, det var meget sjovt og sødt. Det er ikke noget, som gør noget negativt for mig på nogen måde, andet end at det måske er lidt akavet, næste gang jeg kommer derned. Jeg ved jo ikke, hvem der har skrevet det, siger Julie Strange.

Hun regner med at besøge sit lokale Fitness World-center i morgen eller i weekenden.

LÆS OGSÅ: Mobiler ved middagsbordet giver ballade i familien

Men selvom beskeden altså ikke er et udtryk for en ny servicestrategi fra Fitness World, er det ifølge kundeserviceekspert Henrik Meng bestemt ikke et helt dumt forsøg på at fastholde kunderne og give dem en god oplevelse.

Der er ingen tvivl om, at personlige beskeder bør være en servicestrategi. Vi er træt af breve, der er skrevet i kancellisprog, og som på ingen måde får kunden til at føle sig speciel.
Det siger Henrik Meng.

Han er medejer af Meng & Company, der hjælper virksomheder med at definere og implementere god kundeservice.

Henrik Meng fortæller, at det svære ved den personlige service er at give den til alle kunder, uden den bliver upersonlig.

- Hvis en besked som den, Julie har fået, skal virke kundeplejende, så skal medarbejderne, der står i receptionen, også leverer en ægte oplevelse, når kunderne tropper op i centret. Konceptet skal føres ud i livet, så den personlige service ikke kun eksisterer på en besked, siger Henrik Meng.

Det er nemlig en meget negativ oplevelse for kunden, hvis kunden opdager, at den personlige service ikke var særlig personlig.

Selvom den medarbejder, der altså udgiver sig for at arbejde i Fitness World, har fat i noget, er sådanne sms’er ikke noget, Fitness World overvejer at indføre:

- Jeg kan gode lide idéen med de små, søde hilsner, men jeg tror ikke, vores medlemsserviceafdeling vil føre idéen ud i livet, siger Charlotte Nordland.

LÆS OGSÅ: Fitness World får hug for nyt betalingsgebyr

LÆS OGSÅ: GALLERI: De 15 sjoveste øjeblikke fra Fitness World

LÆS OGSÅ: Guide: 5 råd til hvordan du møder den rette i fitnesscentret

LÆS OGSÅ: Fitnesscentre afslører: Sådan undgår du myldretid, når du træner

LÆS OGSÅ: Kunderne raser: 'Grådige' Fitness World hæver prisen med gebyr

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress