Af - 05/08-16 08:58

Liste: De otte mest irriterende ting, en butiksmedarbejder kan gøreListe: De otte mest irriterende ting, en butiksmedarbejder kan gøre

"Kan jeg hjælpe med noget?". "Er du klubmedlem?". Der er mange ting, som irriterer en større del af danskerne, når de køber ind. Det viser en ny undersøgelse.

Bildstrecke im Grossformat »

Kilde: En nyere undersøgelse, som YouGov har lavet for metroxpress - deltagerne har haft mulighed for at vælge op til tre supermarkeder.

Det er tæt på den bedste følelse i verden, når man findet er par flotte sko til en rigtig god pris. Men vejen til det perfekte fodtøj eller den helt rigtige skjorte kan være knap så idyllisk, for der skal ikke meget til før, at butiksmedarbejderen går én på nerverne.

Det viser en ny undersøgelse, som anmeldelsesplatformen Trustpilot og analyseinstituttet YouGov står bag.

Her er deltagerne blevet spurgt om, hvilke typiske vaner de finder mest irriterende ved butiksmedarbejdere.

I undersøgelsen kan vi se, at danskerne hovedsageligt stejler over to ting: Hvis deres personlige rum bliver overtrådt, eller hvis de ikke får den viden eller rådgivning, som de efterspørger.
Det siger Mathilde Lykke Bülow, der er kommunikationschef i Trustpilot i en pressemeddelelse.

Vil du opdateres med artikler om forbrug og business, så like MX Penge på Facebook.

Her er listen med de otte mest irriterende ting en butiksmedarbejder kan gøre


Kunderne finder det mest irriterende, når butiksmedarbejderen trænger sig på. Hele 56 procent har nemlig angivet denne vane som et irritationsmoment, når de shopper.


Det næstmest irriterende er, når butiksmedarbejderen er uvidende. Det mener 48 procent af danskerne nemlig.


Det går 42 procent på nerverne, når butiksmedarbejdere fører private samtaler, mens der er kunder i butikken.


Lad være med at forsøge at sælge os mere end det, vi selv har lagt i kurven! Sådan fristes man næsten til at sige, eftersom hele 36 procent finder mersalg irriterende.


Danskerne vil gerne føle sig bemærket, når de går ind i en butik. I hvert fald svarer 33 procent, at det er irriterende, når butiksmedarbejderen er uopmærksom.


"Er du klubmedlem? Hvis ikke, kunne du så tænke dig at blive?" 18 procent af deltagerne synes, det er irriterende, når medarbejderen forsøger at hverve medlemmer til butikkens kundeklub.


"Hvordan sidder bukserne? Passer de?" Hvis det står til 16 procent af danskerne, skal medarbejderen helst lade dem være i fred, når de prøver tøj i prøverummet.


Seks procent af deltagerne svarer, at de finder det irriterende, når butiksmedarbejderen stiller private spørgsmål.

LÆS OGSÅ: Butiksansatte gjorde grin med hendes shorts - hendes reaktion var så fin

LÆS OGSÅ: Lagkagehuset indtager udlandet og skifter navn

LÆS OGSÅ: Fakta-kundes sure Facebook-klage gik viralt - og gav vildt bagslag

LÆS OGSÅ: Super Brugsen skriver rørende opslag: Samler ind til hjemløse Jan

LÆS OGSÅ: Mand anholdt for at scanne sin penis i butik

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress