Af - 09/06-16 10:01

SAS satser tre-cifret millionbeløb på digital kundeplejeSAS satser tre-cifret millionbeløb på digital kundepleje

Massiv investering i digitalisering skal give SAS-kunder bedre oplevelser før, under op efter flyrejsen, lyder det fra SAS-direktør.

storybild

SAS investerer nu en halv milliard svenske kroner i digital udvikling af samtlige flyruter. (Billede: PR-foto)

Opdateret og online information om passagerernes særlige madønsker, allergier, flyskræk eller hvilket hotel mistet bagage skal sendes til.

SAS satser nu på at løfte sine flyruter til nye højder og kaster en halv milliard svenske kroner svarende til 403 millioner danske kroner i en gennemgribende digitalisering, som skal øge serviceniveauet på samtlige flyruter, oplyser flyselskabet til metroxpress.

LÆS OGSÅ: Storstrejke blandt norske og svenske piloter truer i SAS

- Det bliver lettere for passagererne at booke, og kundernes app bliver mere brugervenlig, så de kan skifte fly eller ændre afgang i appen. Digitaliseringen handler i det hele taget om at gøre det lettere og mere bekvemt at rejse med os.
Lars Sandahl Sørensen, driftsdirektør i SAS

Alle stewardesser og stewarder bliver udrustet med i alt 3.500 Ipad Minis, hvor de løbende kan holde sig opdateret om passagerernes behov.

LÆS OGSÅ: Ryanairs billige billetter lurer i horisonten for SAS

- Vores kabinepersonale kan for eksempel se den enkelte passagers præferencer og historik hos SAS. Det gør det muligt at give en bedre og mere individuel service, siger Lars Sandahl Sørensen, driftsdirektør i SAS, og tilføjer:

- For eksempel vil kabinepersonalet på deres tablets have adgang til oplysninger om kundernes videre rejseforløb, og vil mens de serverer kaffen kunne sige til en kunde, der er på vej til New York fra København med mellemlanding i Oslo, at det næste fly går fra C28, og at kunden godt kan nå det.

LÆS OGSÅ: SAS får flere passagerer men er stadig presset

Det digitale boost handler også om at give piloter og kabinepersonale let og hurtig adgang til information om for eksempel ændrede flyveplaner.

-Det er en massiv investering i vores arbejdsplads og dermed også for vores passagerer. Det vil øge vores punktlighed til glæde for passagererne, siger Lars Sandahl Sørensen

Teknologiudviklingen, som leveres af Apple og IBM i samarbejde med SAS, kører som planlagt og ventes fuldt udrullet inden udgangen af 2017.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress