Af Ritzau - 16/11-16 08:56

Nyt ugeblad på sladderhylden skræmmer ikke konkurrentenNyt ugeblad på sladderhylden skræmmer ikke konkurrenten

Ugebladet Tæt På kan læses for første gang onsdag. Ifølge Se og Hør er det et nyt lavprisprodukt på markedet.

Med rigmanden Karsten Ree i ryggen og tidligere Her og Nu-nyhedschef Per Kuskner i stolen som chefredaktør har et nyt ugeblad ramt de danske aviskiosker.

Bladet Tæt På har onsdag prins Henrik, Susse Wold og Caroline Fleming på forsiden af sin debutudgivelse.

Det ligner i layout til forveksling konkurrenterne Her og Nu samt Se og Hør. Logoet er hvid skrift på rød baggrund, og der er ikke sparet på den gule farve på forsiden.

Trods ligheder i det grafiske føler Se og Hørs chefredaktør, Niels Pinborg, sig ikke truet.

- Det er dygtigt eksekveret, men på andre måder adskiller det sig ikke fra mængden af underholdningstilbud, siger han.

- Jeg vil ikke bruge ordet discount, for så bliver nogle nok kede af det. Men det er jo et lavprisprodukt. De koster 15 kroner, vi koster 31, siger han videre.

Se og Hør disker alligevel i denne uge op med et tykkere blad, mens Her og Nu har sænket prisen på sit blad. Der er dog ikke tale om en krig, lyder det fra Niels Pinborg.

- Vi er i et marked med flere forskellige titler på flere forskellige prisniveauer. Se og Hør er ikke et lavprisprodukt. Vi skal differentiere os på kvalitet, indhold og volumen. Det gør vi ved at kvittere med ekstra indhold. Ikke bare i denne uge, men også fremover, siger han.

Tæt På har forud for sin første udgivelse lovet at skrive om de "rigtigt kendte" i stedet for perifere kendisser, der har gjort sig i reality. Derudover satser det nye ugeblad kun på print.

Niels Pinborg medgiver, at en ny konkurrent på markedet kan påvirke Se og Hørs læsertal, men det er for tidligt at spå om. Han understreger dog, at det ikke kommer til at pille ved Se og Hørs redaktionelle linje.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress