Af Ritzau - 12/05-16 10:51

Nykredits topchef er led og ked af hver en mistet kundeNykredits topchef er led og ked af hver en mistet kunde

De kommende måneder vil vise effekten af kundernes utilfredshed med stigende priser, siger Nykredits topchef.

Mens boligejere i Totalkredit har opsagt lån for 2,6 milliarder kroner i første kvartal, så vil effekten af højere priser på gebyrer for boliglån først vise sig i bøgerne i løbet af de kommende måneder.

Det siger Nykredits topchef, Michael Rasmussen. Nykredit kom i strid modvind, efter at selskabet i februar varslede højere gebyrer for boliglån i Totalkredit.

- Det, vi har fokuseret på, er dialog med vores kunder for at forklare, hvad vi har gjort og hvorfor.

- Alle kunder tæller, og jeg er led og ked af, hver gang vi måtte miste en kunde. Det er mit primære fokus. Vi skal øge vores kundeorientering i det her hus, og det tror jeg faktisk er gået udmærket i det her kvartal, siger Michael Rasmussen.

Michael Rasmussen kan ikke sige, hvor mange kunder, der altså allerede har opsagt deres boliglån, fordi de er utilfredse eller af anden årsag. Men status efter første kvartal er, at både realkreditudlån og markedsandel steg i Nykredit/Totalkredit, siger han.

Opsagte lån for 2,6 milliarder er et beløb på niveau med sammenlignelige perioder, oplyser Nykredit.

- Vi har samlet for 580 milliarder kroner udlån, så det skal det holdes op mod. Det er under en halv procent, siger Michael Rasmussen.

- Men den endelige effekt på kundesiden og volumensiden skal vi nok en eller to terminer længere hen, før vi kan se, tilføjer han.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress