22/02-16 19:37

Magnussen om sløj Renault-test: Det er kun småtingMagnussen om sløj Renault-test: Det er kun småting

Renault havde en frustrerende testdag, og Kevin Magnussen håber på færre problemer, når han skal bag rattet.

storybild

Kevin Magnussen fortæller, at Renault havde softwareproblemer under mandagens test i Barcelona, hvor holdkammeraten Jolyon Palmer sad i Renault-raceren. (Billede: AP/Christophe Ena)

Der er ikke grund til at være bekymret, selv om Renault fik en noget lunken første testdag i Barcelona.

Det mener Renaults danske kører, Kevin Magnussen, der var interesseret tilskuer, da holdkammeraten Jolyon Palmer på grund af softwareproblemer kun nåede 37 omgange på de otte timer, han havde til rådighed mandag.

- Jeg havde selvfølgelig gerne set, at vi havde kørt nogle flere omgange, men det gode er, at det ikke er nogle store ting, der er i vejen. Det er småting, der driller, men dem skal vi jo også have styr på.

- De tal, der foreløbig er kommet ud af motoren, er positive og som forventet, siger Kevin Magnussen.

Mandagens seance var den første af i alt otte testdage inden sæsonpremieren i Melbourne 20. marts.

Og Magnussen er godt tilfreds med at overlade det til Palmer at være første mand i Renault-bilen. Danskeren skal selv i aktion onsdag og torsdag.

- Vi må håbe, at problemerne ikke fortsætter på tredje- og fjerdedagen. Det er helt sikkert bedre at køre sidst, for så er der forhåbentlig kommet styr på alle de små problemer til den tid, siger Kevin Magnussen.

Mens danskeren kunne betragte det hele lidt på afstand, var det altså Jolyon Palmer, der havde al besværet med den nye racer, der først stod klar få timer før teststarten mandag morgen.

Englænderen er da også en smule frustreret efter en dag, der bød på alt for få kilometer.

- Det var en skuffende første dag. Det var typiske førstedagsproblemer. Vi skal helt sikkert have kørt nogle omgange, så vi skal arbejde hårdt i aften, og så går det forhåbentlig bedre i morgen, siger Jolyon Palmer.

Formel 1-feltet har fire testdage i denne uge og fire i næste uge. Derefter er det op til holdenes mekanikere og ingeniører at få bilerne i optimal stand inden 20. marts.

/ritzau/

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress