Af - 30/10-16 22:36

Ærgerlig Kevin om øv-strategi: Vi fejledeÆrgerlig Kevin om øv-strategi: Vi fejlede

Kevin Magnussen var skuffet efter en anonym 17.-plads i Mexicos grandprix. Strategien fejlede, siger han.

Bildstrecke im Grossformat »
Kevin Magnussen er den dansker, der har kørt flest løb i Formel 1. Kevin Magnussen i sit rette element: Bag rattet i en Formel 1-racer. - Jeg har kørt ræs hele mit liv, og nu er jeg sulten og ivrig efter at sidde i en Formel 1-racer igen, sagde Magnussen, i forbindelse med sit comeback til Formel 1. Navn: Kevin Jan Magnussen Født: 5. oktober 1992 i Roskilde I Kevin Magnussens debut i Formel 1 i marts 2014 i Melbourne kørte han sin hidtil eneste podieplads hjem. Det blev til en andenplads. 12 top-10-placeringer kørte Magnussen hjem i sin første sæson i Formel 1 hos McLaren i 2014. Kevin Magnussen kørte for McLaren i 2014. I 2015 blev han degraderet til resvervekører for samme team. Den 3. februar 2016 blev Kevin Magnussen præsenteret som Renault-kører. - Der er en kæmpe kulturforskel i forhold til McLaren. McLaren er et hold, der er på vej nedad, mens Renault er på vej op, forklarede Magnussen om de første indtryk at det nye hold. (Ritzau) Magnussens første sæson hos Renault har været svingende. En enkelt syvendeplads og en tiendeplads er det blevet til som højdepunktet. Ellers har der været tale om placeringer ude af top-10. Magnussen ser alt andet end frisk ud til pressemøde med de andre Formel 1-kørere i forrige sæson. Kevin har ikke talentet for at køre hurtigt fra fremmede. Han har fået fart i blodet fra sin far, tidligere Formel 1-kører Jan Magnussen. Dorte Riis Madsen (tv.) har været manager for Kevin Magnussen siden han var teenager. Hun hjalp ham ind i det forjættede Formel 1-land, men nu er deres samarbejde smuldret. Kevin Magnussen i 2012, få år inden han brød ind i Formel 1-verdenen. Året efter vinder han Formel Renault 3.5 Series. Resten er historie...

Kevin Magnussen skuffede i Mexico City.

Kevin Magnussen var bestemt ikke tilfreds med sin 17.-plads i Mexicos grandprix. Det var især pit-strategien, den var gal med.

- Det var et rimelig skuffende løb. Vi pitter ikke under safety car. Det koster rigtig dyrt, og derudover havde vi ikke særligt god fart i bilen, siger Magnussen, som ellers var tilfreds med starten af løbet, til TV3+.

LÆS OGSÅ: Øv: Magnussen i mexicansk møgtur

- Der var alting åbent. Det så fint ud. Jeg lå som 12’er. Havde vi pittet under safety car, havde det set godt ud. Det gjorde vi ikke, lød det fra den ærgerlige dansker.

Modsat Magnussen valgte hans Renault-holdkammerat, Jolyon Palmer, at pitteunder safety car efter få omgange. Og straks skiftede magtforholdet mellem de to i grandprixet.

LÆS OGSÅ: Ekspert: Fint nok med Haas, men sats på Renault

Palmer gav efterfølgende den 24-årige Renault-dansker baghjul og sluttede på 14.-pladsen.

- Hvis vi havde pittet, havde vi nok muligvis stadig været i nogenlunde kamp om pointene. Det var ærgerligt ikke at pitte under safety car, siger Magnussen, som også nævner problemer med det ene forhjul, som en af årsagerne til, at han i store perioder af løbet tabte tid til sin Renault-rival og de andre forankørende.

LÆS OGSÅ: Medie: Kevin Magnussen tilbudt ny F1-kontrakt

Sejren på Autódromo Hermanos Rodríguez-banen gik til Lewis Hamilton, som åd sig ind på Nico Rosbergs føring i den samlede VM-stilling. 19 point adskiller de to Mercedes-kørere.

LÆS OGSÅ: Kevin Magnussen starter som nummer 14 i Mexico

LÆS OGSÅ: Palmer: Det bliver mig eller Kevin i Renault-sædet

LÆS OGSÅ: Kevin Magnussen under pres: Chefen vil have mere

LÆS OGSÅ: Britiske eksperter: Kevin fortjener en ny sæson

LÆS OGSÅ: Forvirret Kevin efter succesræs: - Det var sjovt

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress