Af - 18/10-16 15:34

Ekspert: Glem det, Quintana - Froome vinderEkspert: Glem det, Quintana - Froome vinder

Trods nye tiltag og færre enkeltstartskilometer er Chris Froome fortsat storfavorit til Tour De France-sejren næste år.

storybild

Chris Froome kan roligt sætte champagnen på køl næste sommer. (Billede: Pool)

Godt forsøgt. Men ruten ligger stadig til Chris Froome. Det er essensen i cykelrytter Alex Rasmussens vurdering af næste års Tour De France, som blev offentliggjort i går.

Hvem vinder?


- Ruten ligger til Froome, selvom Tour-ledelsen har forsøgt at gøre ruten hårdere for ham med kun to korte enkeltstarter. Andre kan derfor komme til fadet i den første halvdel af løbet, men han slår nok til, når de rammer Pyrenæerne.

LÆS OGSÅ: Enkeltstart på næstsidste etape skal afgøre Touren 2017

Hvor hård er ruten?


- Uden at have haft mulighed for nærstudere den, så kan man sige, at det er en klassisk rute, som slet ikke er lige så hård som Vueltaen og Giroen. Men det skal nok blive spændende.

LÆS OGSÅ: BLÅ BOG: Verdensmesteren Peter Sagan

Hvilken etape set du mest frem til?


- Den korte 100 kilometeretape til Foix i Pyrenæerne kan blive et fest, hvor feltet bliver splittet til atomer allerede efter 10 km. Her kan stjernerne blive isoleret uden hjælperyttere.

LÆS OGSÅ: Wiggins-afsløring har sendt Sky på overarbejde

Hvilken dansker kan tage en etape?


- Hvis der er en, der kan vinde cykelløb, så er det Magnus Cort. Han er en fantastisk afslutter og kan køre fint opad. Så på de sprinteretaper, som er lidt hårde, hvor de tungeste sprintere falder fra, kan han slå til.


Chris Froome og en række andre Tour-profiler ved præsentationen af ruten

LÆS OGSÅ: Bjarne Riis: Vi er ikke klar til licens endnu

LÆS OGSÅ: Sagan jubler efter perfekt VM-punktum på sublim sæson

LÆS OGSÅ: Peter Sagan genvinder VM i landevejscykling

LÆS OGSÅ: Holdejer sviner Contador: Jeg kan ikke lide ham

LÆS OGSÅ: FAKTA: Hackere lækker 107 OL-atleters sundhedsdata

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress