Af - 01/03-16 09:35; Opdateret: 01/03-16 10:24

Lige nu: Kevin Magnussen kæmper for de sidste centimeterLige nu: Kevin Magnussen kæmper for de sidste centimeter

Generalprøve: Kevin Magnussen jagter i dag og i morgen de sidste centimeter før sæsonstarten i Melbourne. Lige nu har han hurtigste tid i testen.

Bildstrecke im Grossformat »
Magnussen viser før Melbourne-løbet stolt sin nye gule Renault-racer frem, som han skal køre i hele sæsonen. Renaults kørerdragt bliver også holdt i det traditionelle gule farver. Her er Magnussen ved præsentationen af sæsonens Formel 1-felt i Melbourne. ...ved præsentationen af den racer, han skal køre i ved sæsonens start. Den ser sort ud ved første øjekast, men den er i virkeligheden.. Ligesom Kevins og Jolyons shorts! Jeps. Den kan åbenbart også surfe - her fra en lidt anderledes præsentationsvideo. 24. februar 2016: Magnussen skal teste Renault-raceren for første gang på Montmelo-banen i Barcelona. - Der er en kæmpe kulturforskel i forhold til McLaren. McLaren er et hold, der er på vej nedad, mens Renault er på vej op, forklarer Magnussen om de første indtryk at det nye hold. (Ritzau) Så skal der testes! En fokuseret Magnussen inden han kører ud på Montmelo-banen i Barcelona 24. februar 2016: Der testes... Den 3. februar 2016 blev Kevin Magnussen præsenteret som Renault-kører. Ved et storstilet pressemøde i Renaults hovedkvarter uden for Paris blev den Formel 1-raceren for 2016-sæsonen præsenteret. Reservekører Esteban Ocon, kører Jolyon Palmer og Renault-bossen Carlos Ghosn sammen med Magnussen - Jeg er vildt glad, sagde Kevin Magnussen om sin kontrakt med Renault. I Kevin Magnussens debut i Formel 1 i marts 2014 i Melbourne kørte han sin hidtil eneste podieplads hjem. Det blev til en andenplads. Kevin Magnussen kørte for McLaren i 2014. I 2015 blev han degraderet til resvervekører for samme team. Magnussen crasher ind i Felipe Massa og Danilo Ricciardo på Hockenheim i 2014 Kevin Magnussen udgår af Bahrains Formel 1 i 2014. Magnussen ser alt andet end frisk ud til pressemøde med de andre Formel 1-kørere i forrige sæson. Kevin kører rockstjernestilen på den røde løber til Justin Timberlake-koncert i Parken i 2014. Magnussen og holdkammeraten i McLaren-tiden, eks-verdensmester Jenson Button. Efter 2015-sæsonen skiltes Kevin og McLarens veje. Det var ikke noget pænt brud. Kevin har ikke talentet for at køre hurtigt fra fremmede. Han har fået fart i blodet fra sin far, tidligere Formel 1-kører Jan Magnussen. Dorte Riis Madsen har været manager for Kevin Magnussen siden han var teenager. Anders Holch Povlsen, boss for Bestseller-koncernen og milliardær, har sponsoreret Kevin gennem det meste af hans karriere.

Kevin Magnussen fik et fint comeback til Formel 1-sporten ved sæsonens første test i Barcelona i sidste uge. I dag og i morgen skal danskeren så igen bag rattet i Renault-raceren, når Formel 1-holdene tester asfalten for sidste gang før det for alvor går løs i Melbourne senere på måneden.

Lige fra morgenstunden er Kevin Magnussen på banen, og han har med det samme sat hurtigste tid af alle.


Målet for Kevin Magnussen er klart: Han skal have raceren helt ind under huden, helt om på rygraden.

- Jeg tror personligt, at vi kommer til at se en stigning i hans kørsel, siger John Nielsen, der er ekspertkommentator for Viasat.

Han krydser fingre for, at Kevin Magnussen fortsætter tendensen fra første test, hvor kun de to Mercedes-biler kørte længere. For de mange kilometer bag rattet, giver ham dyrebar erfaring at trække på.

- Når han får bilen helt ind på rygsøjlen, så reagerer han i stedet for at tænke. Det betyder, at han reagerer hurtigere, og så kan han udnytte den sidste halve procent bedre. Det giver den der automatik, der gør, at han kan køre tættere på grænsen, siger han.

Fortsætter det på den måde, hvor han får så mange omgange, så kører han tre centimeter tættere på muren. Og dermed kan han bruge tre centimeter mere asfalt.

Efter sit comeback til sporten i sidste uge har Kevin Magnussen indrømmet, at han var nervøs for at køre igen. Men nu er nerverne skiftet ud med ren køreglæde.

- Når du mister noget, så finder du ud af, hvad det betyder for dig, siger han til grandprixtimes.com med henvisning til dengang han blev fyret fra sit første Formel 1-hold, McLaren.

- Hvis man er glad, og man nyder det, så kører man altid en smule bedre, så det må være positivt, siger han.

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress