Af - 17/03-16 10:17

Ekspert: Kevins gule lyn giver selvtillid - men ikke podiepladserEkspert: Kevins gule lyn giver selvtillid - men ikke podiepladser

Magnussens nye gule racer er en stabil bil - men den kommer ikke til at køre topplaceringer hjem til danskeren, siger John Nielsen.

Bildstrecke im Grossformat »
Magnussen viser før Melbourne-løbet stolt sin nye gule Renault-racer frem, som han skal køre i hele sæsonen. Renaults kørerdragt bliver også holdt i det traditionelle gule farver. Her er Magnussen ved præsentationen af sæsonens Formel 1-felt i Melbourne. ...ved præsentationen af den racer, han skal køre i ved sæsonens start. Den ser sort ud ved første øjekast, men den er i virkeligheden.. Ligesom Kevins og Jolyons shorts! Jeps. Den kan åbenbart også surfe - her fra en lidt anderledes præsentationsvideo. 24. februar 2016: Magnussen skal teste Renault-raceren for første gang på Montmelo-banen i Barcelona. - Der er en kæmpe kulturforskel i forhold til McLaren. McLaren er et hold, der er på vej nedad, mens Renault er på vej op, forklarer Magnussen om de første indtryk at det nye hold. (Ritzau) Så skal der testes! En fokuseret Magnussen inden han kører ud på Montmelo-banen i Barcelona 24. februar 2016: Der testes... Den 3. februar 2016 blev Kevin Magnussen præsenteret som Renault-kører. Ved et storstilet pressemøde i Renaults hovedkvarter uden for Paris blev den Formel 1-raceren for 2016-sæsonen præsenteret. Reservekører Esteban Ocon, kører Jolyon Palmer og Renault-bossen Carlos Ghosn sammen med Magnussen - Jeg er vildt glad, sagde Kevin Magnussen om sin kontrakt med Renault. I Kevin Magnussens debut i Formel 1 i marts 2014 i Melbourne kørte han sin hidtil eneste podieplads hjem. Det blev til en andenplads. Kevin Magnussen kørte for McLaren i 2014. I 2015 blev han degraderet til resvervekører for samme team. Magnussen crasher ind i Felipe Massa og Danilo Ricciardo på Hockenheim i 2014 Kevin Magnussen udgår af Bahrains Formel 1 i 2014. Magnussen ser alt andet end frisk ud til pressemøde med de andre Formel 1-kørere i forrige sæson. Kevin kører rockstjernestilen på den røde løber til Justin Timberlake-koncert i Parken i 2014. Magnussen og holdkammeraten i McLaren-tiden, eks-verdensmester Jenson Button. Efter 2015-sæsonen skiltes Kevin og McLarens veje. Det var ikke noget pænt brud. Kevin har ikke talentet for at køre hurtigt fra fremmede. Han har fået fart i blodet fra sin far, tidligere Formel 1-kører Jan Magnussen. Dorte Riis Madsen har været manager for Kevin Magnussen siden han var teenager. Anders Holch Povlsen, boss for Bestseller-koncernen og milliardær, har sponsoreret Kevin gennem det meste af hans karriere.

Ifølge John Nielsen har Kevin Magnussens racer markante svagheder. Men overordnet set er den en stabil bil.

Fra sort fartdjævel til gult lyn. Da Renault i går præsenterede den endelige version af Formel 1-raceren, som Kevin Magnussen skal køre i i denne sæson, havde den som ventet fået en visuel makeover.

Det sorte Batmobil-look var udskiftet med Renaults klassiske gule farver.

- Jeg lægger ikke noget som helst i den farve. Hvis den er hurtig, så er jeg rigtig glad, siger Kevin Magnussen om bilen.

LÆS OGSÅ: Tidligere makker: Magnussen hører til i Formel 1

Formel 1-ekspert John Nielsen synes, at den gule farve klæder Renault-raceren. Men hans fokus er også mest rettet mod bilens egenskaber.

- Det er jo ikke malingen, der gør det. Men det giver da en god fornemmelse, at køre i en flot bil, siger han

Og angående det vigtige spørgsmål - hvad der gemmer sig inde under det iøjnefaldende ydre - mener Formel 1-eksperten, at Renault har nogle åbenlyse udfordringer med bilen:

LÆS OGSÅ: Sportschef: Magnussen kan ikke køre med om podiepladser

- Svagheden er, at den er bygget til en Mercedes-motor. Først i december, da Renault overtog Lotus-holdet, blev man klar over, at de skal køre med Renault-motor.

Dette betyder, at holdet har måttet lave en del kompromiser med aerodynamikken og andre installationer. Derudover er det problematisk, at Lotus-mandskabet, som Renault overtog, var ramt af økonomiske problemer med en masse afskedigelser i den store tekniske stab til følge.

- De skal have ansat 200 mand, så de kommer op 650 medarbejdere. Men det er ikke noget, man bare lige gør, siger John Nielsen.

LÆS OGSÅ: Magnussen om sin Renault-bil: Alting skal forbedres

Men grundlæggende er det en stabil bil, holdet kan arbejde videre med i resten af sæsonen, vurderer han.

- De har kørt mange kilometer i testene. Bilen er pålidelig. Den laver ikke underlige ting i svingene. Det giver køreren selvtillid, som lige kan give en ekstra tiendedel.

Den gule Ranault-racer ligger sig dermed i midterfeltet, er John Nielsens konklusion.

LÆS OGSÅ: Magnussen kan ikke forestille sig et liv uden Formel 1

LÆS OGSÅ: Renault-boss: Vores arbejde kulminerer i Australien

LÆS OGSÅ: Magnussens makker: Vi er mere kolleger end rivaler

LÆS OGSÅ: Ekspert: Magnussens comeback kører efter drejebogen

LÆS OGSÅ: Magnussen presser sig selv: Vil have point i Melbourne

LÆS OGSÅ: Her er Kevin Magnussens GULE racer

LÆS OGSÅ: Renault-chef ser Magnussen som holdets leder

LÆS OGSÅ: Nyt kvalifikationssystem er klar til Magnussen-comeback

LÆS OGSÅ: Kevin Magnussens bil bedre end forventet

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress