Af - 26/05-16 20:36; Opdateret: 26/05-16 20:48

Ugeblad trækker utroskabs-historie om Kronprinsen tilbageUgeblad trækker utroskabs-historie om Kronprinsen tilbage

For anden gang på lidt over et halvt år må ugebladet Her&Nu trække en historie om kongehuset tilbage.

Bildstrecke im Grossformat »

For anden gang på lidt over et halvt år må ugebladet Her&Nu trække en historie om kongehuset tilbage.

Denne gang0 er det historien om Kronprins Frederiks påståede utroskab med en prostitueret.

LÆS OGSÅ: Kongehuset: Her er sandheden om prins Henriks flytning

Det oplyser Her&Nu’s chefredaktør Erling Tind Larsen over for Ekstra Bladet.

- Når hovedkilden trækker alt, hvad han har sagt tilbage, så er der jo ligesom ikke nogen historie. Og så kan vi ikke gøre andet end at trække historien tilbage, siger Erling Tind Larsen til Ekstra Bladet.

Ugebladets eneste kilde på historien, tv-sexologen og forfatteren Jakob, fremsatte i artiklen en række påstande om, at Kronprins Frederik havde haft sex med en luksus-luder og betalt hende 50.000 kroner for en nat.

LÆS OGSÅ: Kongehuset svarer igen på utroskabs-rygte om Frederik

Den kvindelige prostituerede, som Jakob Olrik refererede til, er hovedperson i hans nye bog ‘Natsværmer’, hvor hun går under navnet Luna.

Jakob Olrik har i dag hævdet over for Ekstra Bladet, at han er blevet fejlfortolket og ikke kunne stå ved de ting, som han er citeret for i Her&Nu’s historie.

LÆS OGSÅ: Chok-udmelding fra V-profil: Væk med Alexandras apanage

Ifølge Her&Nu-chefredaktøren vil artiklen ikke udkomme digitalt - ligesom ugebladet vil redegøre for sagen.

- Vi vil gøre det, at vi vil lade være med at publicere den digitalt. Og så er udbredelsen af den stoppet, når bladet ikke længere er på gaden. Og så vil vi i næste nummer skrive en artikel, hvor vi forklarer for læserne, hvad der er op og ned i denne sag, siger han til Ekstra Bladet.

LÆS OGSÅ: Medie melder om panik i kongehuset: Prins Henrik flytter fra Daisy

Kongehusets pressechef Lene Balle var i går ude og kalde historien 'usand' og 'dybt krænkende'.

- Der viderebringes stærkt krænkende og usande påstande, som er baseret på rygter og gætterier, sagde Lene Balleby til metroxpress.

For lidt over et halvt år siden måtte Her&Nu trække en anden historie om de royale tilbage. Dengang var det en historie om, at Prinsesse Marie skulle have fået opereret sine bryster større i Litauen.


LÆS OGSÅ: Efter skilsmisse-drama: Her er Eva Harlous nye job

LÆS OGSÅ: Kongehuset ændrer Henriks titel: Se den her

LÆS OGSÅ: Underskriftsindsamling: Slut med betalings-tvang til Kongehuset

Mere fra Metroxpress

Hvad tænker du..?
Mere fra Metroxpress

Annonce



Mere fra Metroxpress